::Inici >Sortides realitzades >La ruta de Claudi, el moliner

La ruta de Claudi, el moliner

Hem decidit col·locar aquesta ruta dins l'apartat de Rutes realitzades perquè és d'aquelles rutes que s'han d'assaborir igual que els bons àpats, a poc a poc i a consciència, ja que té un bon grapat d'ingredients: pista forestal (la pista que va del km. 4 de la carretera d'Alcover a Mont-ral fins a Mont-ral, passant pel Mas de la Torre, és una de les pistes més maques de les nostres contrades), capricis de la natura (el Toll de l'Olla), per suposat molta, molta història (el restaurant de Farena és l'antiga casa de la pubilla on el bandoler Claudi, el Moliner va trobar el gran amor de la seva vida), i com sempre, el bé tan preuat i impagable de gaudir un matí d'amistat entre bromes i rialles amb els amics mentre mig món se'n fot de l'altre mig.

El Toll de l'ollaUn cop feta la introducció, anirem de Valls a Alcover pel camí de La Granja, passant pel camí del Pont de Goi
(val la pena llegir l'apartat de la nostra pàgina web dedicada al bicentenari del Pont de Goi). Quan estiguem a Alcover agafarem la carretera cap a Mont-ral fins al km. 4 on agafarem la pista forestal que hi ha a mà dreta i que surt en direcció a La Riba, Mont-ral, el Refugi de Pescadors, la Font Grossa, ... Nosaltres anirem en direcció a Mont-ral (d'Alcover a Mont-ral també s'hi pot anar per pista forestal, però es fa bastant de tomb i ho reservem per una altra ruta).

Quan arribem a l'encreuament de Mont-ral tenim dues opcions: anar per carretera fins a Farena o anar per camí (que és un senderó que va traspassant la carretera i moltes estones no és ciclable, tot depèn del vostre nivell de descens). Quan queda un quilòmetre, més o menys, per arribar a Farena trobarem un camí a mà esquerra que va a Capafonts i l'agafarem ja que és una parada obligatòria per disfrutar d'un caprici de la natura. Un cop agafat el camí i al cap de 20 metres trobarem una barrera, la saltarem i continuarem pel camí principal durant 1,5 quilòmetres en direcció a Capafonts fins que trobem una barrera o un cartell que ens prohibeix el pas. Allí, 10 metres abans d'arribar-hi, a mà dreta, neix un senderó que arriba al riu després de caminar uns 2 o 3 minuts. Traspassem aquest riu i trobarem el Toll de l'Olla, un lloc idíl·lic per passar un matí en família (la forma d'olla està produïda pel desgast de la pedra degut al fregament de l'aigua i les pedres que arrossega). Un cop hem tornat a la carretera, arribarem a Farena on hi trobarem la casa del festeig del bandoler Claudi el Moliner que ara s'ha convertit en l'actual bar-restaurant (vegeu la història d'aquest bandoler a l'apartat que la nostra pàgina web dedica al bandolerisme).
Sender de Mont-ral

De Farena a Picamoixons, nosaltres baixem per carretera ja que diferents grups excursionistes ens han avisat que els camins no són ciclables. Abans d'arribar a La Riba, tenim la Font Gran sota el campament dels Almogàvers (està indicat).  Per a més referències sobre el track del GPS o diferents mapes de la ruta entreu a l'apartat de la pàgina web Rutes dels bandolers i per referències visuals del Toll de l'Olla adreceu-vos a "Galeria d'imatges".

Animeu-vos a fer aquesta ruta, val la pena!