Noruega i Estocolm

VIATGE A NORUEGA I ESTOCOLM (26 de juliol al 3 d’agost de 2004)


Dia 1: BARCELONA – ESTOCOLM (26/07)

Sortida de Barcelona-El Prat, arribada a Copenhague
Sortida de Copenhague, arribada a Estocolm.
Trasllat a l'hotel i visita al casc antic (Gamla Stan) de la capital sueca.

estocolm-cases gamla stan.jpg  estocolm vista.jpg                                                                                                                            


Dia 2: ESTOCOLM (27/07)
Visita panoràmica a la ciutat, coneguda com la Venècia del Nord,, en la qual veurem amb més detall l'entramat de petites places i carrerons adoquinats i els edificis colors de Gamla Stan, el Palau Reial, l’Església Major, el Parlament, l’Església dels Nobles
Posteriorment visita a l’Ajuntament, edifici emblamàtic on es celebra la gala després d’entregar el premis Nobel. Des de dalt de la torre podrem gaudir d’una magnifica vista de la ciutat.
Per la tarda visita del Museu del Wasa, magnífic galeó enfonsat en el segle XVII i rescatat del fons del mar.
Al vespre anem a vistar un bar de gel, amb temperaturas inferiors al -20º C.

palacio real-sala premio nobel.jpg  ajuntament estocolm.jpg  galeon sXVII-musu wasa.jpg                                                                                


Dia 3: ESTOCOLM – OSLO  (28/07)
Sortida cap a Oslo, bordejant el llac Värnern.
Els camp de cereals de Suècia van donant pas a un relleu molt més verd i atractiu. La carretera serpenteja entre muntanyes fins arribar al fiordo d’Oslo.
A la capital noruega, visita a la ciutat. Primer visitem el parc Frogner on contemplm la coleccio d’estatues de l’escultor Vigeland, Més tard, ens desplacem al centre on podem veure el Palau Real, el Parlament i el carrer Kart-Joha, així com l'estació central i la catedral (Domkirke).. Al vespre, visitem el port i el  l’Ajuntament, amb la seva particular façana roja i el rellotge daurat, no es bonic, però té el seu interès històric ja que aquí, cada desembre, es lliura el Premi Nobel de la Pau, únic Nobel que no es dóna a Estocolm.
Sopar a la terrassa del The Scotsman i de tornada cap a l'hotel contemplem el Teatre Nacional on hi han estàtues de Henrik Ibsen i de personatges de les seves obres.
.
oslo-parc vigeland.jpg   oslo-parc vigeland2.jpg   oslo ajuntament.jpg                                         




Dia 4: OSLO - VALL DE GUDBRANSDAL - NORDFJORD  (29/07)

Sortida cap al nord, bordejant el llac Mjosa, el més gran de Noruega. Entrarem en la regió de Gudbransdal, on després d’una ruta sobre altes mesetes, bordejant llacs, visitarem l’Església vikinga de Lom.  
Mes tard ens dirigim cap a Loen per veure al petit glaciar de Kjenndalsbreen.
Desplaçament fins a Nordfjord on pernocatrem dues nits.

iglesia vikinga lom.jpg  glaciar briksdal.jpg                                                                                                                                        
                                                                                                                                


Dia 5: NORDFJORD - FIORD DE GEIRANGER – GLACIAR DE JOSTEDAL – NORDFJORD (30/07)
Descendrem per una carretera en zigzag fins el poble de Geiranger, on agafarem un vaixell per realitzar un petit creuer pel Fiord de Geiranger, sinuós braç de mar flanquejat pels tallats de roca de 1.000 m d’alçada. El fiord és molt estret i al llarg del seu recurregut es poden contemplar les cascades de “les 7 germanes” i el “Vel de la nuvia”.


fiord geiranger.jpg   fiord geiranger-vista aerea.jpg                                                                                                                                        


Després de dinar, agafem un helicopter que ens oferirà unes vistes magnífiques del Fiord de Geiranger i del cim del Glaciar de Jostedal. A la tarda excursió a peu d'unes dues hores de duració (anar i tornar), fins els peus del galaciar Jostedal, el de més extensió a Europa.


glaciar jostedal-aerea3.jpg   glaciar jostedal-aerea2.jpg                                                                                                                                        




Dia 6:  NORDFJORD – FIORD DELS SOMNIS – TREN DE FLAM - BERGEN (31/07)

Ruta fins el mar per a embarcar en un creuer pels fiords Sogne i Naeroy, el dels Somnis (Sognefjord). Es el fiord mes llarg del món, s'endinsa 200 km, en alguns llocs té una profunditat de 1.300 m amb unes parets molt abruptes. Les imatges són molt impactants.
 A primera hora de la tarda, arribarem a la regió de Voss. Des d'aquest petit poble, realitzem l'excursió amb el Tren de Flam, un trajecte de 20 Km (Voss-Myrdal) que serpentejant en continu ascens entre roques, boscos i cascades que ens oferirà una de les inolvidables vistes del fiord d'Aurland. Trasllat dins la  ciutat de Bergen, on  recorrerem el barri de cases de fusta de Bryggen.

tren flam-recorregut.jpg   bergen.jpg                                                                                                                                       



Dia 7: BERGEN – FIORDOS DE BJORNA Y BOKNA – STAVANGER (1/08)

Pel matí realitzem una visita a la segona ciutat i segon port de noruega. Ciutat europea de la cultura, és una ciutat amb un esperit universitari. Va ser elegida residència real fins el segle XIVI i va caure en mans dels alemanys de la lliga hanseàtica Lübeck i després en mans dels danesos. La ciutat va patir invasions, un gran incendi el 1809 i una explosió d'un vaixell al port que va provocar nombroses destrosses. Tot i aquestes catàstrofes, al famòs Bryggen, port amb les cases de fusta ha perdurat fins els nostres dies. Visita a l'interior de les petites cases on van arribar a viure 2000 alemanys dels 8000 habitants que tenia en total la ciutat de Bergen (al segle XVI). Mes tard anem a visitar el mercat de peix i fruita de Bergen i pugem fins el mirador de Floyfjellet que s'arriba a travès del funicular de Floyen i des d'on es té una vista privilegida de Bergen.

bergen-funicular floyen.jpg   bergen-vista aerea.jpg                                                                                                                                        


A primera hora de la tarda, sortim cap a la ciutat de Stavanger, fem un minicreuer pel fiordo de Bjorna, després recorrem la illa de Store i creuem el fiordo d’Hardanger (que s'endinsa 180km en l'interior de la península escandinava), la carretera serpenteja per una sèria d’illes fins arribar al fiordo de Bokna, on s’embarquerem en un altre minicreuer.
Atravessarem les illes Rennes per un tunel sota el mar per a arribar a la ciutat portuària de Stavanger, on visitem la seva catedral i la ciutat vella (conjunt de 150 cases de fusta). Stavanger és la cuarta ciutat noruega, però darrerament és la segona en importantància des del punt de vista econòmic, ja que al seu voltant es concentren grans jaciments de petroli. Al vespre, abans d'arribar a l'hotel, anem a veure el monument L'espasa a la roca, que commemora la batalla naval de 872 pel qual el viking Harald va fer la promesa d'unificar noruega.

stavanger.jpg                                                                                                                                                             


Dia 8: STAVANGER – PREKESTOL – STAVANGER (2/08)
Excursió a Prekestol ( la Roca del Púlpito ). Comenzarem amb un petit minicreuer per creuar el fiordo d’Idsel. Un trajecte amb autocar ens portarà fins el punt on començarà l'ascensió al famòs cim (unes 2 hores a peu) fdes d'on es gaudeix d'una fascinant vista a més de 600 m. d'alçada sobre el Lysefjord. La panoràmica és inolvidable i la impressió de tranquil.litat descomunal (a Londres al famòs underground hi ha publicitat del prekestol)
prekestolen.jpg  prekestolen2.jpg    prekestolen-vista fiord idsel.jpg                                                             



A la tarda, agafem un vaixell per realitzar un creur de tornada cap a Stavanger, a travès del fiord de Lysef, des d'on podrem veure el Prekestol des de l'aigua.
Al vespre, sopar al port de Stavanger

prekestolen-vista inferior.jpg                                                                                                                                                                                                                   


Dia 9: STAVANGER - COPENHAGUE -BARCELONA (3/08)

Sortida des de l'aeroport de Stabanger, arribada a Copenhague
Sortida des de Copenhague. arribada a Barcelona