Setmana 5

Respostes Setmana 5

  • A. A la façana de la Biblioteca hi trobem escrit biblioteca en 40 llengües diferents, a més del català. Es donaran per bones les respostes de 40 a 41.
  • B. El xinès, amb uns 885 milions de parlants, és la llengua amb més parlants del món.
  • C. El panjabi és la llengua de molts dels pakistanesos i hindús que viuen a Catalunya, i els gitanos provenen, precisament, del Panjab.
  • D. El taïno, una llengua precolombina avui extingida, que ens ha deixat paraules com cacic, caiman, hamaca i canoa.
  • E. Els tortosins, els trempolins i els menorquins utilitzen la paraula baldana, però amb accepcions diferents, mantenint el significat originari de “va” o “inútil”.
  • F. El haussa, el ioruba i l’igbo. El suahili, el wòlof i el zulu són llengües africanes però no es parlen a Nigèria; les altres llengües es parlen a Nigèria però no tenen tants milions de parlants. El haussa és la llengua africana amb més parlants després de l’àrab.

 
Versió per imprimir