Ha estat professor de la Acadèmia de Música Antigua de la Universidad de Salamanca, y ha col·laborat també en aquest aspecte amb el Festival “Eloy Zapico” de Langreo.
ANTON CARDÓ
Neix a Valls (Tarragona). Realitza els seus estudis en el Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona, i a la “Schola Cantorum” de París, on es graduà amb “Premier Prix” de Piano i Música de Cambra, sota la direcció de Gisèle Kühn i Magda Tagliaferro, treballant més tard amb la gran pianista catalana Rosa Sabater.
El Prof. Paul Schilhawsky, aleshores Director del “Mozarteum” de Salzburg, l’encaminà vers el repertori liederìstic. En aquesta faceta, fou anomenat “Chef de Chant” a la Acadèmia Internacional de Niça i al “Mozarteum” salzburgès, cosa que li permet col·laborar amb il·lustres cantants com Jessye Norman, Edith Mathis, Elly Ameling, Hermann Prey, Arleen Auger, Ingeborg Danz, i la gran pedagoga Vera Rozsa.
La important relació professional que tingué amb el gran baríton francès Gerard Souzay, que el seleccionà com a pianista per a les seves “Master-class”, el converteix en un gran especialista del “Lied” i la “Mélodie” francesa.
Fou guardonat en els Concursos UFAM-París, “Pierre Nerini”, i Primer Premi “Yamaha en España”.
Ha intervingut en els Festivals Internacionals de Santander, i Torroella de Montgrí, “Grec” de Barcelona, Temporada de l´Orquestra i Cor de RTVE al Teatro Real de Madrid, Palau de la Música de Barcelona, Auditorio Nacional de Madrid, L´Auditori de Barcelona, “Salamanca 2002”,Centre de Difusió de la Música Contemporània, Cicles de Radio-2 Clásica., “Salle Gaveau” de París, Wigmore Hall de Londres, “Acropole” de Niça, i diverses “tournées” per països de Europa i Amèrica del Sud convidat per el Ministeri d´Afers Estrangers. Realitzà també una integral dels “lieder” de Alban Berg per a JJ.MM. de Barcelona, i una altre de la obra per a veu i piano de Robert Gerhard per a la Fundació Juan March de Madrid.
El gran interès i la originalitat dels seus programes temàtics han sigut elogiats per crítics i musicògrafs com Juan A. Vela del Campo, Andrés Ruiz Tarazona, Jorge de Persia, Justo Romero i Arturo Reverter.
La primera audició integral que realitzà de les “Mélodies” de Isaac Albéniz en la XVII Edició del Festival Internacional de Torroella de Montgrí junt a la Mezzo Elena Gragera i el tenor Francesc Garrigosa, en una important tasca musicològica de recuperació de repertori, ha estat molt destacada entre públic i crítica, en diaris com “El País”, “Avui”, “El Punt”, “Diari de Girona” i les revistes musicals “Ritmo”, “Scherzo” i “Melómano”. Integral que publicà a “Tritó Edicions”, calorosament elogiada pels prestigiosos acompanyants Graham Johnson i Dalton Baldwin.
Ha efectuat nombroses estrenes mundials d’obres de compositors com: Xavier Montsalvatge, Lleonard Balada, Joaquín Nin-Culmell, - que composà les “Deu cançons de La Barraca” sobre poemes de García Lorca especialment per a ell -, Carmelo Bernaola, Harry Cox, Narcís Bonet, Eduardo Rincón, i d´altres. El primer d’ells escrigué: “A. Cardó es un d’aquells pianistes que sap endevinar el sentit íntim de cada obra, interpretada amb una tècnica impecable”.
Ha efectuat diversos enregistraments discogràfics per als segells: “Calando”, “Anacrusi”, “Columna Música”, “Salinas Records”, així com per a RTVE, Radio-2 Clásica de RNE, ORTF (Ràdio França), Radio-4 (Holanda), Euskal-Telebista i Catalunya Música.
Ha presentat i analitzat a Radio 2-Clásica, els “Lieder” complets de Hugo Wolf, amb exemples pianístics propis dels “leitmotiv” I esquemes harmònics temàtics, en 53 programes, altament elogiats per la crítica: Johannes Brahams /Lieder, Wolfgang A. Mozart /Lieder, i a la revista “Scherzo”, les “Mélodies” de Jules Massenet.
Actualment es Catedràtic de Repertori Vocal en excedència, a la Escuela Superior de Canto de Madrid. Ha estat convidat a impartir Cursos de Interpretació per a cantants i pianistes a la Universitat de Seúl, i als Conservatoris de Versalles i Varsovia.