::Inici >L'encreuat sardanista

L'encreuat sardanista

56è APLEC BAIX CAMP - Reus, 2022

 2022-encreuatA4.pdf

GUANYADORS ENCREUAT 2022
RESULTAT DEL SORTEIG EFECTUAT D'ENTRE TOTES LES RESPOSTES CORRECTES: 

- JOSEP GRAELL RUIZ
- M. CARME MIRALLES MARCÉ
- FERRAN SUGRAÑES LIÑANA


PREMI: Lot de llibres, que es lliurarà als guanyadors el dia 19/11/2022 en l’acte de repartiment de premis fotogràfics.
El lot de llibres no s’enviarà per correu i estarà a disposició de la persona guanyadora durant un any al local social de l’entitat.


SOLUCIONS A L'ENCREUAT SARDANISTA 2022
2022-solucioencreuat 



2022-encre.jpg

Autor: Lluís Maria Barceló



Amb motiu del centenari del naixement del poeta reusenc Gabriel Ferrater dediquem l’encreuat als nostres poetes.


DE FRAGA A MAÓ:

1: Nom i cognom del poeta de Sinera que va escriure “...mai no ha de morir tot un poble per un home sol”. 2: Alzinar. Val la pena de tenir-ne sempre un a la màniga, per si de cas. La tercera de tres. L’enllaç de dos termes negatius. 3: Fan servir. La P comença a caminar. Cap de mort. Judici, opinió. 4: Nom afectuós i familiar que se li dona al poeta que va escriure “Canigó” i “L’Atlàntida”. Aquest, a part de ser molt bon poeta, era també molt bon pastisser. La punta de l’iceberg. 5: Aquesta cosa. Club al que pertanyen els poetes i escriptors. Ho és si està de moda. Un quart de dues. 6: Dansa popular de les Illes Canàries. Que no conté cap element estrany, sense pecat. El fet d’usar una cosa durant un temps i pagar per això. 7: L’arbre preferit dels que fan ioga. El nom de pila del nostre poeta reusenc. Composició poètica del gènere líric. 8: Comença a parar-hi atenció. Primer cognom del poeta que escrivia poemes d’amor i que guardava fustes al moll. Centre d’interès. 9: La mengem per Sant Josep. Creu. Una de dues. Senyor que, ara mateix està ficat en una guerra ben grossa. 10: L’hem d’aixecar si volem que quedi constància de tot el que s’ha parlat. Comarca catalana, el nom de la qual ens recorda el cognom del poeta que va escriure "El Poema de Nadal” i “El comte Arnau”, entre moltíssims d’altres. Al començament de l’escala. 11: Matrícula gavatxa. Cap de nosaltres. Cognom del gran poeta, autor entre d’altres, dels poemes “La vaca cega” i “La ginesta”. El primer de tots. 12: Conclusió d’un llibre, d’un treball literari. Relatius als camps. 13: Corrua. A l’entrada de Barcelona. Trio d’asos. 14: Nom i cognoms de l’enyorat poeta que va escriure “Estimada Marta”, “La fàbrica” i que col·laborà molt estretament amb el cantant Lluís Llach.

 

DE SALSES A GUARDAMAR:

1: Arbret caducifoli de la família de les caprifoliàcies. Àtom que pot tenir una càrrega positiva o negativa. No en prenguis si vols dormir. Milla continental. 2: Nom i cognom del grandíssim poeta nascut a València l’any 1400, molts poemes del qual musicà en Raimon. Les primeres del primer. 3: Ho tira per terra. Conjunt musical de cinc executants (de baix cap dalt). 4: Li faig vent amb el ventall. Dolç sec compost de sucre i rovell d’ou. Unitat monetària de Romania. 5: Dona, de baix cap dalt. Disjuntiva. Juntament amb el vi, ajuda a fer camí. Vocal absent de la reunió. Comença a merèixer. 6: Donar. Bars anglesos. Noi que fa de mosso d’un pastor. 7: Tub vist de punta. El cognom del poeta del qual enguany celebrem el centenari. Puja i baixa i puja i baixa. 8: Nom de pila del poeta, escriptor i filòsof nascut a Mallorca el 1232, autor, entre d’altres del “Llibre d’amic e amat”. El pronom feble més orientalitzat (al revés). Feix d’espigues tallades. 9: Existeix. Vocal del mig. Roba de tela fina que les dones empren per tapar-se la cara o el cap (al revés). Fer més agut. 10: Acaba amb les penes. Abans manava a Pèrsia (de cap per avall). Bordar, fer lladrucs. Agafa-ho!. 11: Si ens el prenen, és que ens enganyen. S’inicia al ioga. Comença a tremolar. Ral descompost. El fi de la fi. 12: S’equivoca. Si el fem després de la línia, guanyen una pasta!. Cobrir de palla, de baix cap dalt. 13: Sense justícia. Paraula de comiat. Estat de la terra, resultat d’una ploguda. 14: Cognom de la poetessa que té nom de mandarina, estava casada amb el poeta Carles Riba i és autora del llibre de poemes “L’alta llibertat” (de baix cap dalt). Catedral, greix o descansa. Contracció mafiosa.




2022-encreuatA4.pdf




Envieu-lo fins al 31/10/2022 amb les vostres dades personals a:

Colla Sardanista Rosa de Reus.

C/ de l’Orient, 17. 43204 Reus / Ap. 324

O al mail: csrosadereus@tinet.cat 

 

Entre totes les respostes correctes sortejarem lots de llibres que es lliuraran el dia 19/11/2022 en l’acte de repartiment de premis fotogràfics. El lot de llibres no s’enviarà per correu i estarà a disposició de la persona guanyadora durant un any al local social de l’entitat.