::Inici >Recull de jocs >Amb la M >1 participant

1 participant

Jocs que comencen per M

Nom : MÀ FORA

Participants : 1

Dificultat : difícil

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en llençar una pilota cap una cistella amb la finalitat de fer basket.

Observacions :
Col.locarem el participant (ulls tapats) davant d´una cistella de minibasket (a l´alçada dels tirs lliures) i li donarem un parell de tombs sobre sí mateix. El deixarem de cara a la cistella i haurà de llençar la pilota per fer basquet. Farà tants llençaments com vulguem i se´l pot ajudar verbalment.

el perquè del nom

 

Material :  fular, pilota, bolígraf i paper

Terreny : camp/pista d'esports

       

 

Nom : EL MANETES

Participants : 1

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en retallar unes figures amb els dits.

Observacions :
Dibuixarem amb un rotulador gruixut una figura geomètrica a cada foli (cercle, quadrat, triangle, ...). el participant haurà de retallar-les amb els dits, tenint cura de no estripar-les. anirà figura a figura i un cop acabat registrarem el temps utilitzat.

el perquè del nom

 

Material :  rotuladors, folis, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : UN MAR DE FLAMES

Participants : 1

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 10 anys

 

Explicació :

Consisteix en fer arribar una espelma encesa d'un costat a l'altra de la piscina.

Observacions :
El participant es col·locarà estirat al terra en un dels costats de la piscina. Davant seu  tindrà un cordill que anirà des de on es troba ell fins a l'altre costat de la piscina on estarà aferrat a un plat que estarà surant dins la piscina i amb la característica que hi haurà una petita espelma amb suport  (encesa) sobre el plat.
Quan senti el senyal haurà d'agafar el cordill i anar-lo estirant fins fer arribar plat i espelma fins on es troba ell.
El participant no es pot moure del lloc i de la postura (estirat).
Registrem el temps que tarda en aconseguir-ho sempre i quan no s'enfonsi el plat, volqui o s'apagui l'espelma.
És un joc per fer-ho de nit i és molt bonic que hi participin forces nens a cada torn.
És imprescindible que sempre hi hagi un monitor dins la piscina per si caigues algun participant.
La preparació del joc sempre anirà a càrrec dels monitors per que així els nens ja s'ho trobin tot fet.

el perquè del nom

Els peixos ens han comemtat que de nit no hi veuen gens sota l'aigua. Cap problema, nosaltres tenim la solució. Passejarem flames amunt i avall per il·luminar-lis casa seva.

Material :  plats de plàstic, espelmes petites amb suport, encenedor, cordill, cronòmetro, paper i bolígraf.

Terreny : piscina 

       

 

Nom : MENJA CENTÍMETRES

Participants : 1

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en colpejar un tap amb un dit i fer-lo arribar el més lluny possible.

Observacions :
Col.locarem una sèrie de taules (d´alumnes) en fila. A poder ser que la darrera taula toqui a una paret.
I a la primera taula, just al començament hi posarem un tap de plàstic que el participant amb un cop sec fet amb el dit haurà d´impulsar intentant arribar a la darrera taula.
Allà on es pari el tap, serà la marca que haurem de registrar. Agafarem un metro i mesurarem la distància en cm.

el perquè del nom

 

Material :  taules, tap, metro, bolígraf i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : MINES

Participants : 1

Dificultat : difícil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en passar d´un costat a l´altre del terreny de joc sense xafar cap got.

Observacions :
Delimitem en un terreny una sortida i una arribada. Entre aquests dos punts el terreny estarà plegat de mines, és a dir, gots de plàstic de cap per avall. El participant portarà els ulls tapats amb un fular i haurà d´anar fins a l´arribada sense xafar cap got, per fer-ho, enlloc d´anar caminant ho farà saltant amb els dos peus junts (serà l´única manera vàlida de desplaçar-se). Queda eliminat si xafa qualsevol got, però no en cas de que només el toqui. Puntuaran qui aconsegueixi arribar i també registrarem el temps que triguin en fer-ho. Mentre un participant actua els seus companys han de restar callats. A cada torn podem anar variant la posició de les mines. El terreny de joc més val que sigui petit. Si el participant surt dels terrenys de joc també queda eliminat.

el perquè del nom

 

Material :  fular, gots de plàstic, cronòmetre, bolígraf i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : MISSATGES EN LES AMPOLLES

Participants : 1

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en encertar la combinació correcta.

Observacions :
Damunt una taula hi col·loquen en fila india 5 ampolles. Cadascuna d'elles porta escrit amb rotulador permanent i ben gros un número (1,2,3,4 i 5), així com també un paper ben doblegat amb una paraula.
Les ampolles les barrejarem, tot sabent nosaltres quina paraula hi ha en cada ampolla.
El participant es trobarà davant seu les 5 ampolles. Li direm quina és la frase que ha d'aconseguir tot combinant les ampolles : "Enhorabona , ja ho has aconseguit".
Ell farà la combinació que vulgui ja que no coneixerà quina paraula hi ha dins de cada ampolla. Per exemple : 3,4,1,5 i 2 i nosaltres coneixent la combinació li direm els encerts i les errades.
Cada combinació representa un torn i per tant, segons el torn en que ho encerti tindrà una puntuació o altra.
Un cop encertada podrà destapar les ampolles i comprovar que ha fet la combinació correcta tot llegint els paperets.
A cada nou participant canviarem la ubicació de les paraules a les ampolles i ens ho apuntarem per no equivocar-nos noltres.

el perquè del nom

El nostre participant tenia un somni i no era altra que poder estar-se sol en una illa deserta !! ... i per no avorrir-se ell mateix llençava al mar unes ampolles amb uns paperetes que les onades li retornaven cada cop ... quan les tenia totes, les obria i llegia el seu contingut !!

Material :  ampolles de plàstic, paperets, paper i bolígraf.

Terreny : qualsevol lloc