::Inici >Recull de jocs >Amb la M >Molts participants

Molts participants

Jocs que comencen per M


Nom : MAL DE PANXA

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en seure's en una cadira abans que el nostre contrincant.

Observacions :
Participen 2 grups (quants més participants millor). Cada grup estarà en un extrem del terreny de joc. I cada participant es trobarà sentat en una cadira. Aquestes han d'estar separades  entre elles 1 metre.  Segons el nombre de participants de cada grup, repartirem un número a cadascun d'ells. Han d'haver el mateix número de participants en cada grup. Quan tots estiguin sentats i sapiguen el número que tenen, el monitor dirà en veu alta un a l'atzar i aleshores, el participant de cada equip que tingui assignat aquest número s'haurà d'aixecar i córrer cap a la cadira de l'altre participant. Qui s'assegui primer a la cadira guanya i per tant l'altra queda eliminat i així succesivament. Un cop s'hagin dit tots els números comprobarem els participants que no han quedat eliminats de cada equip i guanyarà aquell que mantingui més membres.  Hi haurà d'haver un monitor al costat de cada equip per certificar qui s'asseu abans (es pot reflexar amb el so d'un xiulet).

el perquè del nom

Les cadires representen els lavabos i malauradament, representa que no tenim paper i hem d'anar a un altre lavabo a comprobar si n'hi ha.

Material :  cadires, xiulets, paper i bolígraf 

Terreny : esplanada

       

 

Nom : MALAÏTS FORATS

Participants : molts

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en omplir unes ampolles amb aigua.

Observacions :
Els participants han de transportar aigua mitjançant uns gots de plàstic d´un cubell fins a una o varies ampolles d´aigua. La particularitat resideix en que els gots estaran foradats i per tant l´aigua anirà caient. Tots els membres del grup es posaran en fila india. El primer recollirà l´aigua del cubell i el seu got no tindrà cap forat, dipositarà aquesta aigua al got del seu company que sí tindrà un forat i aquest farà el mateix fins arribar a l´últim de la fila que haurà de dipositar l´aigua que li arribi dins d´una ampolla. Tant el primer com l´últim, els seus gots no tindran forats, els demés membres sí que tindran els gots foradats (més forats com més a prop de l´ampolla es trobin). No poden tapar els forats del got ni amb les mans ni amb qualsevol altre cosa ja que si no el "jutge" els penalitzarà fent-los llençar l´aigua al terra. Guanya qui ompli més en un temps determinat. Per prevenir "males intencions" la mà que no utilitzin l´hauran de tenir sempre a l´esquena. 

el perquè del nom

 

Material :  cubell, gots de plàstic, aigua, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : LA MALALTIA

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 8 anys

 

Explicació :

Consisteix en una variant del joc de correr-agafar.

Observacions :
Hi haurà d'haver molts participants. De tots aquests n'hi haurà 2 que tindran un paper determinant. Un d'ells personifica la malaltia i l'altre la vacuna.
La malaltia ha d'anar infectant a la resta de participants. Cada cop que t'agafi, t'aferrarà un gomet de color al front. N'hi ha de 2 colors diferents, per tant, quan un dels participants porti tots dos colors queda eliminat (malalt).
Els participants no poden sortir fora del terreny de joc. Si en surten queden eliminats automàticament. Així doncs, quan la malaltia et toca, t'has d'aturar i permetre que t'aferri un dels gomets de color. Un cop fet, continues corrent i la malaltia anirà aper una altra víctima. Hi ha d'haver un monitor que controli el nombre de cops que els participants han estat agafats i si estan eliminats que marxin del terreny de joc.
Tota malaltia té un remei i la nostra també. Per tant, passat un temps, entrarà dins el terreny de joc la vacuna i aleshores qui ha de fugir, escapar és la malaltia. Si la vacuna toca a la malaltia s'acaba el joc. La vacuna té un efecte curt, per tant, passat un temps perd efecte i es converteix en un pacient més que haurà d'evitar la malaltia.
El joc finalitza quan han estat infectats (eliminats) tots els participants o bé la malaltia. La durada del joc, així com la entrada i durada de la vacuna depndrà de noltres mateixos.

el perquè del nom

 

Material :  gomets de 2 colors, cronometro, xiulet, bolígrafs i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

 

Nom : EL MARTELL I ELS CLAUS

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en que un membre de l´equip ha d´aconseguir tocar tots els demés membres de l´equip contrari abans de que li facin el mateix al seu grup.

Observacions :
Cada equip estarà format per un martell i la resta seran claus. Els equips estaran ben diferenciats, per exemple pel color de la samarreta. Qui faci de martell tindrà una mena de pal flexible de suro o de cartró tou. El joc consisteix en que els claus han d´escapar del martell de l´equip contrari i els martells han de perseguir-los i tocar-los amb aquest pal. Cada clau tocat haurà de quedar-se quiet al moment (clavat). Ara bé, el martell del seu propi equip pot desclavar-los tornant-los a tocar. Guanya l´equip que aconsegueix "clavar" abans els claus contraris o més en un temps determinat. Es jugarà en un terreny de joc deliminat, per tant, qui es surti d´aquest (claus) queda eliminat.

el perquè del nom

 

Material :  pals tous, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : MISSATGERS

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 8 anys

 

Explicació :

Consisteix en una cursa de relleus. 

Observacions :
Cada participant ha de portar les cartes fins el seu company i així successivament fins a completar un recorregut. Tenim 4 estacions A,B,C,D (terreny de joc en forma de quadrat). L´estació A serà la central i per tant, actuarà tant de sortida com d´arribada de les cartes. Hi hauran 3 cartes i el missatger que es trobi en aquesta estació (A) les haurà de portar fins a l´estació B, el missatger de l´estació B fins a l´estació C i així successivament fins que retornin a l´estació A. Les cartes s´hauran de portar d´una en una, així doncs, quan el missatger de l´estació A hagi dut la primera a l´estació B tornarà cap a l´estació A per buscar l´altra i així fins a dur les 3 cartes. Per la seva part, quan arribi una carta a qualsevol estació restant (B,C,D), el missatger d´aquesta estació ja la pot dur fins a la següent fins a portar-les totes. Registrarem el temps que tarden en dur les cartes sortint de l´estació A i arribant a la mateixa tot seguint el recorregut establert (A,B,C,D,A). Les estacions estaran representades per un cubell cadascuna que serà el lloc on es dipositarà la carta, per tot seguit agafar-la i dur-la a la propera estació. 

el perquè del nom

 

Material :  cubells, sobres, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : EL MUR

Participants : molts

Dificultat : difícil

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en agafar un globus que ens llençarà un company.

Observacions :
El terreny de joc estarà dividit per un llençol que impedirà veure qui hi ha i on en una part i en l´altra. Un membre de cada equip es posarà a cada part. Mentre un llançarà els globus cap a l´altra part, el seu company amb l´ajut d´un cubell els haurà d´agafar. Cada equip tindrà un color de globus assignat; podem fer que tirin tots alhora o bé per torns (primer un equip i després l´altre). Tant uns com altres s´hauran de posar a una distància d´uns 2 metres del llençol. Els globus hauran d´estar plens d´aigua i qui els tiri ho haurà de fer ben lluny (ha de superar una distància de 4 metres "2 i 2") i ben amunt (ha de passar per sobre del llençol) per donar temps al seu company per veure vindre el globus. Aquest amb el cubell haurà d´intentar que el globus caigui dintre. Es podrà moure per on vulgui, sempre que estigui a 2 metres del llençol. Si el globus cau dintre i no surt (tant si peta com si no) es considera 1 punt. Qualsevol altra cosa no puntua. Qui tira podrà avisar al seu company cap on el tirarà (dreta-esquerra). Si el globus toca el llençol o no passa els 4 metres (2 i 2) es considera globus perdut. Els que tiren estaran situats dins un cercle i no podran moure´s.

el perquè del nom

 

Material :  cubells, globus, llençol, aigua, bolígraf i paper

Terreny : esplanada