::Portada >» Un de nosaltres... >.: Teresa FELIU MÉNDEZ

.: Teresa FELIU MÉNDEZ

:: Contralt

De Contralt a PRESIDENTA-DELEGADA de Mans Unides de l'Arxidiòcesi de Tarragona.

Teresa.JPGBiografia:

Nascuda a Tarragona el setembre del 1956. Va estudiar al Col·legi del Sagrat Cor, amb les germanes Vedrunes, on va adquirir coneixements de solfeig i piano. Casada, mare de quatre fills. Va iniciar la seva participació al cor l’any 1988.

És llicenciada en Biologia (1979) per la Universitat de Barcelona.

Diplomada en Sanitat (1989) per l’Escuela Nacional de Sanidad del Instituto Carlos III de Madrid. 

El 1979 comença la seva activitat professional com a becària del Programa de Nacions Unides per al Medi Ambient i l’Organització Mundial de la Salut a la Direcció de Sanitat de Tarragona.

Des del 1981 fins a l’actualitat, és tècnica del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya desenvolupant tasques en diferents àmbits relacionats amb el medi ambient i la salut pública.

Del 1991 al 1998 va ser responsable de les anàlisis biològiques del laboratori de Salut Pública, efectuant tasques de control d’aigües, aliments i biotoxines marines.

Del 1998 al 2008 va ser la responsable tècnica i de qualitat del laboratori de Salut Pública, especialitzat en el control fisicoquímic i microbiològic de les aigües i aliments. Ha participat en treballs de recerca aplicada i en diferents publicacions científiques.

 

Activitat “extra-professional”:

El 1982 fruit d’una conversa amb una missionera Vedruna, se sent fascinada per les seves vivències a missions i decideix acompanyar-la per conviure amb la comunitat Vedruna de El Zaire, actual R.D. Congo. Aquest primer contacte amb el continent Africà, la seva gent, la seva vida i la seva realitat, serà el que, anys més tard, contribuirà a que dediqui la seva tasca de voluntariat a l’ajuda dels països del Sud.
El 2003 comença a col·laborar amb Mans Unides com a voluntària. Durant aquesta etapa, coneix el treball que realitza la organització tant a nivell de  sensibilització com de finançament de projectes de desenvolupament en els diferents continents. El 2010 fa una estada de formació a Cambodja per aprofundir i conèixer de prop els projectes de Mans Unides.

El gener del 2011 es nomenada Presidenta-Delegada de Mans Unides de l’arxidiòcesi de Tarragona. Assumeix aquesta responsabilitat i compromís des del convenciment que mentre hi han persones al món que no tenen el necessari per viure dignament cal treballar per aconseguir-ho.

Última hora:
A finals de desembre del 2016, el Sr. Arquebisbe Jaume Pujol va nomenar nova Presidenta-Delegada de Mans Unides a Tarragona a la Sra. Esther Freijanes Sangroniz, la qual substitueix en la seva funció a Teresa Feliu, que queda com a Vice-Delegada.

Col·laboració en publicacions científiques:

  • Calidad de aguas costeras y vertidos de aguas residuales en el mar: Sus aspectos sobre la salud pública, 1980. Ministerio de Sanidad y Consumo.
  • Informe de la calidad sanitaria de las aguas continentales y costeras del Delta del Ebro, 1980. Ministerio de Sanidad y Consumo.
  • Comparative study of the microbiological methods of membrane filtration and the most probable number, 1982. P.N.U.M.A i O.M.S.
  • Informe sobre l'anàlisi microbiològica de les aigües de consum, 1985. Departament de Sanitat i Seguretat Social de la Generalitat de Catalunya.
  • Study of methods in microbiological analysis of seawater for faecal streptococci, 1987. W.H.O. (Mediterranean action plan).
  • Xarxa de vigilància de la qualitat sanitària de les zones de bany, 1990. Departament de Sanitat i Seguretat Social.
  • Guia tècnica per a la vigilància de la qualitat de les aigües litorals, 1993. Departament de Sanitat i Seguretat Social.
  • A fast method for the confirmation of Fecal Streptococci from M-Enterococcus Medium. Applied and Environmental Microbiology, Vol. 62, nº 6, p.2177-2178, 1996.
  • Qualitative method for determination of Aflatoxin B1 in nuts. Food Chemical Contaminants. Journal of AOAC vol 87, nº 2, 2004. ISNN 1060-3271.
  • Survey of Arcobacter spp. in meat products and shellfish in Catalonia, Spain. Journal compilation. Zoonoses Public Health, 54 Suppl 1, 19-155, 2007.




Campanya_2011_MU.jpg concert_MU.jpg
Salou_expo.jpg TGN_Radio.jpg



Portada35.gif Adalt35.gif









.