Nascut el Gener del 1942, de petit ja va sentir una gran atracció pel dibuix; encara avui, en guarda un de l'any 1.947 del Pont del Diable, fet un dilluns de Pasqua (La mona).
A l'escola dels germans de La Salle, les millors qualificacions eren de dibuix. En el camp professional, el dibuix tècnic fou la seva activitat principal, si bé mai no ha deixat de practicar l'activitat artística. L'any 1.968, acabat de casar i recolzat per la seva dona, la Montserrat, entra a l'Escola d'Art de la Diputació de Tarragona, ubicada al carrer de Santa Anna, on primer al dibuix i, més tard, a les classes de ceràmica, desenvolupa el seu enginy creatiu sota el mestratge del Sr. Ramon Carreté i amb la direcció del Sr. Lluís M. Saumells: temps molt ric d'una activitat creativa. Realitza diverses exposicions de peces de ceràmica a Altafulla, Tortosa i Barcelona, al Palau de la Virreina, amb molt bona crítica.
Més jovenet, a l'any 1.960, en un concurs de pintura ràpida, aconsegueix el 1r Premi, consistint en un curs de pintura a la Vall d'Aran: foren deu dies fantàstics, on el Sr. Marc Remacha, de Lleida, els enlluernà amb la seva forma de pintar i els donà les pautes per a continuar pintant amb vocació i constància.
L'aquarel·la entra a la seva vida d'una forma natural i constant, i es va enamorant del paisatge de la seva Tarragona. Participar en concursos de caràcter local i les sortides a pintar a l'aire lliure amb el seu company i amic Joan Òdena, són una forma de manifestar les inquietuds d'aquests joves artistes que formen, amb d'altres, el "Grup8", duent a terme diverses exposicions.
Ja són molts els anys que l'aquarel·la ha estat present en la seva obra, concursos, exposicions col·lectives i individuals, simpòsiums i demostracions de pintura. Últimament en espectacles multi-disciplinars, on la pintura té un paper important.
Activitat "extra-professional":
Ha participat en un gran nombre de concursos de pintura i ha realitzat diverses exposicions, aquí en teniu un resum:
1.966 - |
Sindicat d'Iniciativa i Turisme |
1.967 - |
Forma part del "Grup8" i exposen a la Sala del Centre Parroquial d'Altafulla |
1.968 - |
Sala d'Art de Tortosa |
1.980 - |
Sala Municipal d'exposicions de Santes Creus |
1.986 - |
Sala d'expopsicions del Centro Castellano-Leonés de Tarragona |
1.986 - |
Sala Municipal d'exposicions de Santes Creus |
1.993 - |
Sala d'exposicions Ateneu de Tarragona |
|
Sala de la Caixa d'Estalvis de Tarragona. El Vendrell |
|
Sala d'exposicions de la Vila de Prades |
1.994 - |
Restaurant "La Forja", Tarragona |
1.995 - |
Sala d'exposicions Ateneu de Tarragona |
|
Castell d'Espluga Calba. Les Garrigues |
1.996 - |
Casino de Tarragona |
1.997 - |
Sala del Centre Cívic d'El Catllar. Tarragona |
|
Llibreria La Capona. Tarragona |
1.998 - |
Sala d'exposicions de l'Agrupació d'Aquarel·listes de Catalunya. Barcelona |
|
Galeria d'Art "El Negrito i la Negrita" |
1.999 - |
Sala d'Art Odena's. Tarragona |
2.000 - |
Sala d'exposicions del Club Nàutic de Salou |
|
Galeria La Rampeta d'Art |
2.001 - |
Cafeteria "A tocar ferro". Tarragona |
|
Sala d'exposicions de la Vila de Prades |
|
Sala d'Art Odena's. Tarragona |
|
Galeria La Rampeta d'Art |
2.002 - |
Sala d'exposicions Amat. Lleida |
2.003 - |
Col·lectives diverses |
2.004 - |
Tinglado 2 del Moll de Costa. Tarragona |
2.005 - |
Galeria Odena's. Tarragona |
2.006 - |
Palau Bofarull. Reus |
2.007 - |
Galeria Odena's. Tarragona |
2.008 - |
Premi d'Aquerel·la. Tortosa. Octubre |
D'entre els premis que ha obtingut, cal destacar:
1.958 - |
1r Premi del Casal Tarragoní |
1.963 - |
1r Premi del Sindicat de Turisme de Tarragona |
2.005 - |
2n Premi del II concurs de pintura ràpida de La Riba |
2.006 - |
Premi de la Generalitat en Pinzell d'or a Salt, Girona |
2.008 - |
1r Premi del 5è concurs de pintura ràpida de L'Ametlla de Mar |
Més fotos d'altres obres del Josep Cebrian:
.