Director de la Coral i Orquestra: Mn. Miquel Barbarà i Anglès
Sots-director: Mn. Miquel Castillejo i Brull
Sots-directora: Francesca Mayor Coma
Directora del Cor Jove i Cor Estels: Anna Mateu Morelló
Cor i Orquestra de la Schola Cantorum dels Amics de la Catderal de Tarragona
Es va fundar el 1988 com una secció de l’Associació dels “Amics de la Catedral de Tarragona”. N’és membre fundador i Director del Cor i Orquestra Mn. Miquel Barbarà, canonge, Mestre de Capella. El Capítol de la Catedral ens ha acceptat com a Cor i Orquestra de la Catedral de Tarragona. Consta de 99 cantaires i 33 músics.
La Schola Cantorum i l’Orquestra s’han proposat dos objectius:
Tot assolint aquests objectius, el nostre propòsit és de gaudir d’un repertori propi i potenciar i difondre l’obra de compositors tarragonins com Joan Crisòstom Ripollès, Bonaventura Bruguera, Francesc Tàpies, Salvador Ritort, Salvador Pedrola, Josep Monné, Joan Grifoll, Joan Juncà i Mns. Miquel Barbarà, entre d’altres.
El Cor i l’Orquestra han actuat moltes vegades junts i de vegades separats, a més del lloc habitual, la Catedral de Tarragona, a Vallbona de les Monges, Sta. Coloma de Queralt, La Canonja, Figuerola, Maspujols, Vic, Vilaplana, La Riba, Santiago de Compostela i A Guarda (La Corunya), Barcelona, al (Palau Sant Jordi) i al Palau de la Música Catalana, Montblanc, Montserrat i Roma, davant del Papa. També actuaren en la inauguració i cloenda del Concili Provincial Tarraconense, en la inauguració i clonda de l’Any Jubilar de Sant Fructuós, en la Benedicció com a Basílica, pel Sant Pare Benet XVI, de la Sagrada Família de Barcelona i també han participat en l’acte commemoratiu de l’aniversari de la Benedicció de l'esmentada Basílica. També han actuat en concert a la Basílica de Sta. Mª del Mar, a Barcelona.
Fora del context litúrgic, han participat en les trobades de Corals, que amb motiu de Sta. Cecília es van celebrar a Tarragona, així com en el Concert “Per un lloc de treball”, organitzar per Càritas. Amb l’Associació Cultural Sant Fructuós, han actuat en el Claustre i rodalies de la Catedral i col·laboren en la representació de “La Passió de Sant Fructuós” en el marc de l’amfiteatre romà. El Cor ha col·laborat amb la Banda Unió Musical de Tarragona, a Tarragona, en concerts de Nadal i de Setmana Santa, i al Palau de la Música Catalana, estrenant l’Himne a Tarragona “Ciutat Patrimoni de la Humanitat”. L’Orquestra ha actuat com a figurants a la pel·lícula “La Ciutat dels Prodigis”.
Des del 1993, Cor, Orquestra, Cor Jove, Cor Estels, Organistes i Campaners de la Catedral i l’Associació Cultural Sant Fructuós, han participat en diferents ocasions en el Cicle de Concerts als Patis, organitzat per l’Ajuntament de Tarragona.
Les seves actuacions han estat retransmeses quatre vegades en directe per Televisió:
Inauguració i Cloenda del Concili Provincial de la Tarraconense i dues actuacions més.
Amb motiu de la visita de Ses Majestats, els Reis d’Espanya, a la ciutat de Tarragona, van prendre part en l’acte que va tenir lloc a la Catedral.
També han participat en la celebració de XIVè concert de l’aula de música “Mestre Pedrola Parisi” com a cloenda a l’homenatge dels 25 anys de la mort del compositor, a la Pobla de Mafumet.
El dia 11 de desembre del 2003 es va celebrar un concert a Tarragona organitzat per l’Associació de malalts d’Alzheimer, a l’Auditori de Caixa de Tarragona.
El dia 9 de gener del 2004 es va celebrar un concert extraordinari per a celebrar els 15 anys de la fundació i homenatjar la memòria del mestre, ja traspassat, Joan Juncà, nomenat Fill Predilecte per l’Ajuntament, estrenant un gran oratori seu titulat “Epifania”, amb la col·laboració dels Serveis de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona.
El dia 14 de gener del 2005 varen ser guardonats amb el diploma de Serveis Distingits, per l'Excm. Ajuntament de Tarragona.
L’any 2009 van participar en l’estrena de l’Oratori “Pau i Fructuós”, obra del mestre Mons. Valentí Miserachs i lletra de Mn. Joan Roig, a Sant Joan de Valls, a la Prioral de Reus, a la Catedral de Tarragona, i a la Seu Vella de Lleida.
També el 2009 van interpretar l’oratori “Pontifical de Flames, lletra de Mn. Miquel Melendres i música del mestre Mn. Francesc Tàpies.
El gener del 2010 van interpretar l’oratori de Nadal, “Epifania”, del mestre Joan Juncà.
El febrer del 2010 i el març del 2011 van tenir lloc els concerts esmentats amb la Banda Unió Musical de Tarragona.
Cor Jove de la Schola Cantorum dels Amics de la Catedral de Tarragona
El Cor Jove forma part de l’Associació dels Amics de la Catedral, en el marc de la Schola Cantorum, participant en les celebracions més assenyalades de la Catedral, com també en d’altres esdeveniments socials i religiosos. El Cor està format per una vintena de joves, amb edats compreses entre 16 i 30 anys, agrupats en quatre veus mixtes. Tenen com objectiu adquirir la seva formació musico-vocal. Una segona etapa més personalitzada es va iniciar l’octubre de l’any 2002. El seu repertori està integrat per partitures religioses, nadales, espirituals negres i cançons populars.
Concerts i vetllades
El Cor Jove, a més del lloc habitual de les seves interpretacions musicals, que és la Catedral de Tarragona, ha actuat també, entre d’altres llocs de Tarragona, a la Capella de Jesús i María, Col·legi del Sagrat Cor, Capella de la Mare de Déu del Claustre de la Catedral, Església de la Sang, Ermita de Sant Magí, Església de Sant Llorenç.
També ha participat en concerts amb motiu de la festivitat de Sant Fructuós.
Al Novembre del 2011, ha participat a Barcelona a la Basílica de la Sagrada Família i a Santa María del Mar.
Cor infantil “Estels” de la Schola Cantorum dels Amics de la Catedral de Tarragona
La coral infantil s’inicia al 1990. El seu repertori són partitures religioses, nadales, cançons populars i cànons.
Trobades i intercanvis:
Intercanvi amb l’escolania de la Sagrada Família de Barcelona.
Trobada de Corals dels Pueri Cantores de Catalunya.
![]() |
![]() |
.