Treballs presentats

Número: 1

Títol: Un picnic d'arreu del món.

Presentat per: CEIP El Temple (Tortosa).

Resum:
Els alumnes amb la col·laboració de les seves famílies preparen  i exposen plats del seu país d’origen, comparteixen les receptes i finalment els alumnes fan la degustació a la classe, adonant-se de la diversitat de maneres de cuinar  i de lo bons que són els menjars que mai havien provat.

Modalitat Vídeo- DVD.


 


Número: 2

Títol: Jocs i menjars d'arreu del món.

Presentat per: CEIP JOAN MARTÍ MIRALLES (Freginals).
Resum:
L’escola impulsa per segon any consecutiu una jornada intercultural al poble dels Freginals per a compartir jocs tradicionals de diversos països del món i menjars típics. La gent de Freginals tant els nadius com els qui venen de Romania, Ucraïna, Marroc i Anglaterra van compartir una realitat festiva on grans i petits varen gaudir de jocs i menjars de diverses cultures.
 
Modalitat Fotografia. PPT.
 


 


Número: 3

Títol: Jornades de diversitats.

Presentat per: IES JULIO ANTONIO (Móra d’Ebre).
Resum:
Celebració d’unes jornades de la diversitat a tot el centre amb diversos tallers: murals del món, comerç just, cinema, henna, didgeridoo, música, dansa, escriptura àrab, jocs tradicionals... per mostrar la convivència entre els alumnes de diferents procedències. Presentat pels alumnes de 4rt d’ESO.
 
Modalitat text, video ,foto, web.


 


Número: 4

Títol: Mou-te per aprendre dels altres.

Presentat per: OBRE’T EBRE, Tortosa.
Resum:
Activitats per promoure la integració social i la igualtat, tolerància i solidaritat a través de voluntariats, d’intercanvis, iniciatives juvenils, camps de treball, i participació en altres activitats com fires solidaries, parcs de Nadal, tant a nivell nacional com internacional.
 
Modalitat web i PPT.


 


Número: 5

Títol: Israel en Egipte

Presentat per:   ORFEÓ GRACIENC (Barcelona).

Resum:
Agafant la música, i el cant coral com a eix vertebrador d'un projecte amb múltiples activitats: conferències, col·loquis, exposicions, projeccions audiovisuals i un concert. S'ha treballat la ocnvivència entre cultures per a la cerca i el foment de la cultura de la pau a través del foment de les arts.
El concert esmentat, és una peça on Händel descriu l'opressió que pateix el poble d'Israel per part d'Egipte. La guerra entre els dos pobles continua i en aquest concert es vol transmetre un missatge de pau entre les diferents ciltures i religions.

 

Modalitat text. 



Número: 6

Títol: VIatge ler la Mediterrània.

Presentat per: ORFEÓ GRACIENC (Barcelona).

Resum:
Recorregut de cultures que viuen un diàleg de pau a través de la música, el cant, la poesia i els sons ètnics.

Modalitat text.



Número: 7

Títol: Interactuem i aprenem.

Presentat per: CEIP LA MERCÈ (Tortosa).

Resum:
Els grups interactius organitzen l'aula en petits grups heterogenis i resolen tasques de classe.

 

Modalitat text.



Número: 8

Títol:Mirada neta, noves veus, millors perspectives.

Presentat per: IES PAU VILA (Sabadell).

Resum:
Veure la immigració no com un problema, sinó com una oportunitat. Crear sinergies al centre que permetin construir una societat més oberta compacta i respectuosa amb les persones immigrants i les seves aportacions culturals. Desenvolupament del projecte en tres fases : Vèncer prejudicis, conèixer noves veuis i noves relacions.
Treball interdisciplinari i transversal de tots els departaments de forma coordinafa i amb estreta conjunció amb l'Aula d'Acollida. 


Modalitat text i fotografia.  

 



Número: 9

Títol: Acull: projecte d'acollida temportal per a joves immigrants.

Presentat per: ASSOCIACIÓ PUNT DE REFERÈNCIA (Barcelona). 

Resum:
Experiència de convivència entre nuclis familiars autòctons i joves immigrants extutelats per tal de fomentar l'intercanvi cultural i enriquiment mutu.

Modalitat text.



Número: 10

Títol: Avui, què fem?

Presentat per: CENTRE D'ESTUDIS DE LA RIBERA (Móra d'Ebre). 

Resum:
Relacionar riberencs d'origen i riberencs d'adopció.
-Rutes per conèixer la Ribera d'Ebre.
-Consorci de Normalització Lingüística.

 

Modalitat text.



Número: 11

Títol: Una altra cosa.

Presentat per: CEIP MARCEL·LI DOMINGO (Roquetes).

Resum:
Obra de teatre: treballar la diversitat i les emocions.

Modalitat vídeo. 



Número: 12

Títol: Nosaltres, vosaltres, ells, tenim les mateixos drets.

Presentat per: JOSEFA ASENJO FERNÁNDEZ (Tarragona).

Resum:
Aquesta webquest pretén treballar des de l'escola els drets humans d'una manera diferent per aconseguir una interculturalitat real.

Modalitat web.

 



Número: 13

Títol:  Les diferencies ens fan iguals.

Presentat per: CEIP MARE DE DÉU DE MONTSERRAT (Terrassa).

Resum:
Projecte per a realitzar una setmana intercultural de la comunitat educativa amb vàries activitats: tallers, exposicions, festes.

Modalitat text.



Número: 14

Títol: Benvinguts.

Presentat per: CENTRE OBERT JUVENIL DIN-ÀMICS (Amposta).  

Resum:
Projecte lúdico-educatiu per tal d'integrar joves en situació de risc i exclusió social.

Modalitat text. 



Número: 15

Títol: L'educació en drets humans.

Presentat per: IES BANÚS (Cerdanyola del Vallés). 

Resum:
Coneixement i aprofundiment de la situació actual de respecte dels humans.

Modalitat text.  



Número: 16

Títol: Descobreix Tortosa.

Presentat per: COL·LEGI TERESIÀ (Tortosa).  

Resum:
Powerpoint amb una presentació feta pels alumnes de l'A.A de Tortosa. 

Modalitat fotografia.



Número: 17 Títol: Contes d'arreu del món.
Presentat per: CEIP LLUIS VIÑAS VIÑOLES (Móra d'Ebre).  

Resum:
Explicació de contes i rodalles de diferents cultures contades per familiars d'alumnes.

Modalitat vídeo.



Número: 18

Títol: Fent powers. 

Presentat per: IES BERENGUER IV (Amposta). 

Resum:
Aula d'acolliida. L'ús de la llengua catalana a partir de textos senzills, explicant rondalles pròpies dels països d'origen.

Modalitat fotografia.



Número: 19

Títol: La cuina dels nostres alumnes. 

Presentat per: IES BERENGUER IV (Amposta). 

Resum:
Recull de receptes de cuina autòctona i dels païssos dels alumnes nouvinguts, amb l'objectiu d'apreciar la diversitat cultural.

Modalitat text.  



Número: 20

Títol: Ciència i integració. 

Presentat per: UNIVERSITAT ROVIRA I VIRGILI (Tarragona).

Resum:
Les TIC milloren la convivència gràcies al coneixement. Experiència en la seva utilització amb persones de discapacitat severa.
Presentació del ratolí facial i l'ull de color; dut a terme a l'As. de paràlisis cerebral de Tarragona.

Modalitat text. 



Número: 21

Títol: Diversitat a casa i a la feina

Presentat per: Laia Sabatés Caballero (Tortosa) 

Resum:

Experiència personal i professional amb les diferents cultures que conviuen a Catalunya.

Modalitat text.



Número: 22

Títol: Primers contactes. 

Presentat per: IES DE L'EBRE (Tortosa).

Resum:
Pmirmers contactes amb l'entorn entre alumnes de diferents cultures.

 

Modalitat fotografia. 



Número: 23

Títol: Tots mengem pa. 

Presentat per: CEIP PÀMIES (Ginestar).  

Resum:
Els xiquets i les xiquetes d'educació infantil: tots tipus de pa, com a menjar més comú d'autòctons i nouvinguts.

Modalitat fotografia. 

 



Número: 24

Títol:  Com vivim? Convivint!

Presentat per: CEIP SANT ÀNGEL (Camarles).

Resum:
Seguit d'experiències realitzades durant tot el curs per a fomentar la intercomunicació i el coneixement mutu entre les famílies del poble català i de Marroc,Romania i d'Anglaterra. Entrevistes amb famílies i tallers de cuina.

Modalitat fotografia. 

 



Número: 25

Títol: 1498 Olot-Màrraqueix.

Presentat per: IES SEP LA GARROTXA (Olot).

Resum:
Viatge de dues setmanes al Marroc per part d'11alumnes d'ESO i en Batxillerat per a conèixer la realitat d'aquest país. Treballen 4 temes: educació, religió, oficis i familia.
Video grabat i editat pels mateixos alumnes per tal de projectar posteriorment l'experiència viscuda, actuant així com agents multiplicadors.
1498 són els Km que separen en linia recta Olot de Màrraqueix.

Modalitat video.

 



Número: 26

Títol: Coneixem el nostre entorn.

Presentat per: CEIP JAUME I (La Sènia).

Resum:
Diversons treballs i tallers al voltant de la interculturalitat.
Música, danses i jocs.   

 

Modalitat text i fotografia. 



Número: 27

Títol: Donem colors a les persianes.

Presentat per: ASSOCIACIÓ EDUCATIVA INTEGRAL DEL RAVAL (Barcelona).

Resum:
Projecte innovador i tranversal on tres organitzacions; Fundació Tot Raval, AEI solidari i Art solidari, treballen coordinadament amb joves del barri per tal de dissenyar i pintar les persianes dels comerciants de dos carrers del Barri del Raval.

Modalitat text.