::Inici >Recull de jocs >Amb la P >Molts participants

Molts participants

Jocs que comencne per P




Nom : PAPERETS

Participants : molts

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en una cursa on s'ha de passar per sota d'unes taules.

Observacions :
Tindrem una sèrie de taules col·locades en paral·lel i separades entre ells. Els participants es trobaran darrera la taula 1. Quan comenci el joc, passaran per sota d'aquesta i aniran fins la taula 2, un cop arribin cadascú agafrà un paper i haurà de fer el que hi a escrit.
En els papers només hi haurà escrit o bé "ves cap a la taula 3· o "estas eliminat". Els que no estiguin eliminats passaran per sota la taula i es dirigiran cap a la taula 3. Hauran de tornar a agafar un paperet i si la sort els acompanya anirant cap a la següent taula, sempre passant per sota, i així succesivament fins arribar a la darrera taula on en els paperets hi haurà escrites unes puntuacions.
Només es pot agafar un paper per taula, el primer paper que s'agafi és el vàñid. El participant s'ha de guardar els papers. En cada taula hi haurà un monitor controlant. Els papers estaran ben doblegats pequè no es pugui veure el que hi ha escrit.

el perquè del nom

 

Material taules, bolígraf i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : EL PASSAPORT

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en trobar els passaports i deixar-hi aferrat el nostre gomet.

Observacions :
Cada participant tindrà un full de gomets d´un color. La seva tasca es trobar el màxim nombre de passaports que hi haurà distribuits en un recinte i a mesura que els vagi trobant hi aferrarà un gomet. El passaport, un cop hagi aferrat el seu gomet, l´haurà de tornar a deixar al mateix lloc on l´ha trobat. Aquest joc pot durar tot el dia . Per saber qui ha guanyat, només cal mirar qui ha aferrat el seu gomet a un major nombre de passaports.

el perquè del nom

 

Material gomets, folis, bolígrafs i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : LA PEIXERA

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en agafar als altres i anar formant files.

Observacions :
El peix gran s´ha de menjar (agafar) a tots els peixos petits. Delimitarem un terreny de joc no gaire gran (millor si es força petit) que representarà la peixera. Tots els participants es col.locaran dintre i no en podran sortir. Tots seran peixos, però no tots els peixos seran iguals. N´hi haurà un de gran i tots els demés seran petits. El peix gran té gana i ha de perseguir als peixos petits, els quals fugiran al veure´l, però no poden sortir de la peixera. Cada peix que agafi el peix gran, se li posarà darrera seu aferrat per la cintura i continuaran perseguint als demés. No es poden deixar anar de la cintura i com a màxim cada peix gran només pot portar (estar format) per 3 peixos, és a dir, el gran + 2 petits. A partir d´aquí, cada peix nou que agafi formarà un altre peix gran i actuarà de la mateixa manera que hem descrit abans. Si algun peix petit surt de la peixera queda eliminat.

el perquè del nom

 

Material bolígrafs i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : PER COLORS

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en desplaçar-se cap a unes circunferències de colors que es troben pintades al terra i on qui arribi l´últim queda eliminat.

Observacions :
Dibuixarem unes circunferències al terra ben groses. Estaran ben separades les unes de les altres i cadascuna d´elles estarà dibuixada d´un color diferent. Els participants es trobaran al mig del terreny de joc i un cop comencem hauran d´anar cap a la circunferència que els indiqui el monitor. Aquell dels participants que arribi el darrer a la circunferència en qüestió quedarà eliminat. La resta de participants esperarà dins de la circunferència a que el monitor els indiqui la propera circunferència on han de dirigir-se i així succesivament fins que només quedi un participant. Hi ha la possibilitat que un cop arribin a la circunferència realitzin alguna mena d´acció. per exemple, sentar-se a la circunferència blava, saltar dins la circunferència groga, estirar-se a la circunferència blanca, ...

el perquè del nom

 

Material guix de colors, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada/pista esportiva

       

 

Nom : PILOTA LLEUGERA

Participants : molts

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en colpejar un globus i fer-lo entrar a la línea de marca de l´equip contrari.

Observacions :
Començarem tirant el globus al mig del terreny de joc, a partir d´aquí cada equip haurà d´aconseguir que el globus vagi cap a la línea de marca de l´equip contrari pq cada cop que es superi aquesta línea equival a un gol. Només podem utilitzar les mans per impulsar (colpejant) el globus. Si un membre reté la pilota amb les mans o utilitza les cames per impulsar-lo queda eliminat durant 2 minuts. Quan es marqui un gol, treu el globus l´equip que ha encaixat el gol. Tanmateix, a l´hora de treure el gol, cada equip haurà de trobar-se en el seu propi camp. Farem 2 parts de 5 minuts.

el perquè del nom

 

Material globus, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : POLIS I LLADRES

Participants : molts

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 8 anys

 

Explicació :

Consisteix en trobar una sèrie d´objectes que s´han perdut. 

Observacions :
Abans de començar el joc, haurem amagat uns objectes dins del terreny de joc. Aquest terreny de joc, si pot ser és millor que estigui format tant per esplanades com per recintes. Els participants es repartiran entre polis i lladres tot tenint en compte que hi hauran més lladres que no pas polis, per exemple, si tenim 10 participants, 3 faran de polis i 7 de lladres. Per compensar la diferència entre un grup i l´altre, els polis poden agafar als lladres i portar-los a la pressó (punt determinat). Un cop a la pressó els lladres s´hi estaran un temps de 5 minuts que serà controlat per un monitor i un cop passat aquest temps surten i continuen jugant. Per agafar un lladre només cal que un poli el toqui, si el lladre no en fa cas i això és vist per un monitor s´elimina el lladre fins que s´acabi el joc i es porta a la pressó, per tant, cal que hi hagi monitors per tot el terreny de joc per controlar que es respectin les normes. Tant si són els lladres com si són els polis els que trobin un objecte, aquest l´hauran de portar al banc (punt determinat) i dipositar-lo en un cubell, on el banquer (monitor) prendrà nota del grup que l´hagi portat. Els polis no poden agafar a un lladre si aquest porta damunt seu un objecte que hagi trobat i el vagi a depositar al banc. Passat un temps donarem per finalitzat el joc i farem reconte dels objectes trobats per cada grup. Per diferenciar els polis dels lladres, els polis portaran uns barrets. 

el perquè del nom

 

Material cubell, objectes, barrets, cronòmetro, xiulet, bolígrafs i paper 

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : EL POLLET VIU PIU

Participants : molts

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en una sèrie de curses on qui arriba primer es salva.

Observacions :
Per exemple, en un terreny de joc quadrat cada cantonada representarà un galliner. Tindrem el galliner 1 o sortida/arribada i encabat els galliners 2,3 i 4. A cada torn hi participarà un membre de cada equip. Cal tenir en compte que sempre hi ha d´haver 1 participant més (grup) que galliners (exemple 5 grups-4 galliners, 4 grups-3 galliners,......). El joc representa que els pollets són perseguits per un depredador i aquests han d´escapar i arribar fins els altres galliners per salvar-se, però només es salva el primer que arriba. Així doncs, quan es dongui el senyal tots aniran cap el galliner 2 i el primer que arribi es salvarà. La resta quan es dongui el senyal hauran d´anar cap el galliner 3 i el qui primer arribi també es salvarà, i així succesivament fins arribar al darrer galliner que tornarà a ser el número 1 on només quedarien 2 participants i qui arribes el darrer representaria que seria el "menjar" del depredador. Un cop el participant s´ha salvat (arribar primer) per ell ja ha acabat el joc. Tant fa que es salvin en el galliner 2,3,4 o 1 ja que tots tindran la mateixa puntuació. Es tracta de no esdevenir el "menjar" del depredador, ja que aquest és l´únic que no puntua. La característica d´aquest joc es la manera de desplaçar-se cap els galliners. S´ha d´intentar imitar el moviment dels pollets. Les mans enrera (sense poder-les bellugar) i saltant sempre amb els peus junts. Qui incompleixi aquestes regles serà penalitzat i en el recompte final de punts en restariem els que creiessim oportuns al seu grup.

el perquè del nom

 

Material bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       



Nom : EL PONT

Participants : molts

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en anar d'un punt a un altre tot passant per damunt dels companys.

Observacions :
Una filera de nois, un al costat de l'altre, estirats al terra i de cpa per abaix es trobaran a la línea de sortida.
Quan comenci el joc n'hi haurà un que pasarà per sobre d'ells i es posarà al costat del darrer, tots ells i per ordre anirant fent la mateixa acció fins arribar a la meta. Hauran d'estar ben aferrats els uns amb els altres.
Passaran per sobre estirat, no de peu. Quna un hagi arribat al final de la fila, es posarà correctament i llavors l'altre company podrà començar a passar. Ho anirant fent fins arribar a l'arribada on hauran de traspassar-la (pesona dins de la l'inea). Anotarem l'ordre d'arribada si ho fem per grups.
Per saber quna un pot passar per sobre dels seus companys pot haver-hi un monitor que ens ho indiqui amb un xiulet.

el perquè del nom

 

Material xiulet, bolígraf i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : POTES DE GRANOTA

Participants : molts

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :
Consisteix en una cursa on es transporta un globus.

Observacions :
Poden participar des de 2 fins a 4 persones. Nosaltres jugarem amb 4 persones.
Els col·locarem a tots ells en un mateix punt però, cadascún d'ells mirant cap a un dels punts cardinals (nord, sud, est i oest). Al mig de tots ells hi deixarem un cubell buit i davant de cada participant i a una distància mínima de 5 metres tindran un parell de globus plens d'aigua (cada participant tindrà un color assignat).
Quan es dongui la senyal hauran d'anar a buscar els seus respectius globus (un per cursa) i dipositar-lo al cubell del mig. Guanya qui primer aconsegueixi dipositar els dos globus.
La característica d'aquesta cursa es que no portaran sabates sinò aletes de busseig als peus.
Recordar que no poden portar els dos globus al mateix temps i si es dongues el cas que caigues algun globus i no explotes es pot tornar a recollir i seguir participant des de el lloc on ha caigut. Per tant, tindre cura de que no en peti cap.

el perquè del nom
Caminar no és tan fàcil com diuen i menys si portes això als peus. Per tant, no rigueu que després us tocarà a voltres !!!

Material globus, aigua, cubell, aletes de busseig

Terreny : esplanada


Nom : EL PRESSONER

Participants : molts

Dificultat : difícil

Edat : a partir dels 8 anys

 

Explicació :

Consisteix en fer esclatar el globus del contrincant.

Observacions :
Delimitarem un terreny de joc, els límits del qual no es podran traspassar, ja que en aquest cas s´eliminaria a la persona en qüestió. Hi hauran 2 grups amb el mateix nombre de participants cadascun. Un grup l´anomenarem els "presoners" i l´altre grup seran els "vigilants". Els presoners portaran lligat un cordill/fil de pescar al turmell d´1 metre més o menys de longitud i on al final d´aquest fil hi haurà aferrat un globus. Aquest globus l´hauran d´arrossegar durant tot el joc i evitar que li petin els vigilants. Els presoners hauran de fugir i no podran agafar el seu globus, només arrossegar-lo. Per contra, els vigilants no podran agafar als presoners, però sí, els seus globus i esclatar-los. Si mentre un presoner corre li peta el globus queda eliminat. Tanmateix, si se li deslliga el cordill i perd el globus ha de continuar corrent sense poder recuperar-lo, ara bé, en el moment que li petin el globus (vigilant) el presoner queda eliminat. El joc s´acaba quant tots els presoners han estat eliminats (globus petats), llavors, registrarem el temps emprat i en el següent torn els grups s´intercanvien els papers. 

el perquè del nom

 

Material fil, globus, cronòmetro, bolígrafs i paper 

Terreny : esplanada