::Inici >Recull de jocs >Amb la E >2 participants

2 participants

Jocs que comencen per E

Nom : ESCALES AMUNT

Participants : 2

Dificultat : normal

Edat : a partir de 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en pujar fins adalt de tot de les escales sense que et mullin.

Observacions :
A dalt de les escales hi haurà un dels participants (a) que portarà els ulls tapats (fular) i abaix de les escales es trobara l´altre participant (b). Hi han d´haver un mínim de 10 escales i aquestes haurien de permetre moure´s al participant (b). Aquest participant haurà de pujar d´escala en escala fins arribar a dalt de tot, però amb la peculiaritat que serà per torns. Al donar-se el senyal, es posara a la primera escala, on vulgui (dreta, esquerra, més al centre, ...) i aleshores el participant (a) llençarà un cubell ple d´aigua. Si al participant (b) li toca l´aigua de ple quedarà eliminat i si no anirà pujant escala per escala tot esquivant l´aigua fins arribar adalt de tot. Cada escala representa un torn. L´aigua es llença quan el participant dona per definitiva la seva posició a l´escala i per tant ja no es pot moure.

el perquè del nom

 

Material : fular, cubell, aigua, bolígrafs i paper

Terreny : escalinata

       

 

Nom : UN ESFORÇ MÉS

Participants : 2

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en còrrer una distancia més llarga que el company amb el mateix temps emprat.

Observacions :
El participant es col.locarà al punt de sortida i quan es dongui el senyal haurà de còrrer. Correrà en línea recta fins que senti el xiulet del monitor i s´aturarà. Aleshores, un altre participant, també en el punt de sortida, esperarà de nou la senyal per començar a còrrer i amb el mateix temps que el seu company haurà de recòrrer una distància superior i així succesivament. Cada nou participant ha de superar la distància del seu predecessor, en cas contrari (que no el superi) queda eliminat.
Si juguem amb grups, la dinàmica es la mateixa excepte que quan un membre de l´equip no supera la distància del seu predecessor es resten 5 segons al proper participant del grup, un cop tot un grup hagues actuat, pendriem nota dels metres que hagues fet el darrer participant (senyalar-ho amb un objecte) i donariem pas a l´altre grup. Un cop haguessin participat tots els grups, donariem les puntuacions segons les distàncies que haguessin fet cadascun d´ells. Si algú no s´atura quan sent el xiulet, ha de tornar a repetir la cursa. També podem fer que hi hagin diferents observadors al llarg del recorregut i que quan sentin el xiulet ens diguin en quina posició es trobava el participant en aquell moment i així no caldrà repetir-ho. Si el darrer menbre del equip no supera la distància el grup queda eliminat.

el perquè del nom

 

Material : cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada