::Inici >Recull de jocs >Amb la C >Molts participants

Molts participants

Jocs que comencen per C

Nom : EL CAÇADOR

Participants : : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 8 anys

 

Explicació :

Consisteix en llençar una pilota el més lluny possible i el contrincant haurà d´anar-la a buscar i portarta-la el més ràpidament.

Observacions :
Hi haurà dos caçadors amb una pilota cadascú (colors diferents). Aquests hauran de llençar-la el més lluny possible cap una direcció determinada i al mateix temps que llencin la pilota sortiran 2 participants (gossos) que hauran d´agafar la seva pilota respectiva i portar-la a la línea d´arribada. La característica es troba en que el caçador del grup A participarà amb el gos del grup B i el caçador del grup B participarà amb el gos del grup A. Per tant, als caçadors no els hi tocarà cap altra més remei que llençar la pilota el més lluny possible pq així el seu gos tardi més en portar-la i al mateix temps facilitar al membre del seu grup que faci de gos i que participa amb el caçador contrincant tingui més temps i oportunitat d´arribar abans i guanyar. Guanya el grup (A o B) el gos del qual arribi abans amb la pilota a la línea d´arribada. Aquell caçador que no llenci la pilota al mateix temps que es dongui el senyal queda automàticament eliminat i guanya el grup contrari. També podem fer que els gossos surtin un cop hagin llençat la pilota, és a dir, quan noltres ho indiquem.

el perquè del nom

 

Material : pilotes de tennis, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : CADIRA XOPA

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en evitar seure´s en una cadira determinada ja que hi ha el risc de que et mullin.

Observacions :
Posarem una sèrie de cadires en cercle (tantes com participants hi hagin). De totes aquestes cadires n´hi haurà una que tothom sabrà quina és i que cal que l´evitin (cadira xopa). Els participants es col.locaran davant de les cadires (cadascú davant d´una) i aniran corrent al voltant d´aquestes, seguin tots la mateixa direcció i al ritme d´una canço o música. Quan es pari la cançó, cadascú haurà de seure´s en una de les cadires, amb la peculiaritat que qui es segui en la cadira xopa, a part de quedar eliminat, rep un bany d´aigua assegut a la cadira. La resta de participants segueix jugant tenint present que a cada torn es treu una cadira fins que només quedin 2 participants i dos cadires (la cadira xopa i una altra). Guanyant aquell d´aquests dos que no s´assegui a la cadira xopa.

el perquè del nom

 

Material : cadires, cubell, aigua, musica, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : CADIRAMUNT - CADIRAVALL

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en evitar que t´agafin durant el màxim de temps possible.

Observacions :
Es delimita un terreny de joc força ample. Dins d´aquest hi col.locarem una sèrie de cadires dispersades. Hi participen 2 grups alhora, però amb la peculiaritat que mentre en un grup hi participa tothom (grup A) a l´altra (grup B) només en participen 2 (és el nombre mínim que dependrà de la quantitat de participants del grup A). Els del grup B han d´agafar als del grup A. Cada membre que agafin queda eliminat. Així doncs, els del grup A han de córrer i escapar per evitar ser agafats. Si surten del terreny de joc també queden eliminats. Per tant, cal que vagin amb molta cura. Ara bé, els del grup A tenen al seu favor les "cadires", les quals actuen com de "protecció" ja que si es senten o es posen drets damunt d´aquestes no poden ser eliminats i al mateix temps el seu perseguidor resta parat durant 10 segons cosa que els permet agafar ventatge per tornar-se a escapar. Els 10 segons els conta el perseguidor amb veu alta i no pot sortir a perseguir-los fins que no hagi acabat de contar ja que en cas contrari hi hauria una bonificació per l´equip A de 5 segons que sumariem al temps emprat pel grup B en eliminar-lo. També cal saber que si hi ha algun altre perseguidor esperant que aquests surtin de la cadira haurà d´esperar-se a perseguir-los fins que el seu company acabi de contar. Un cop s´ha utilitzat una cadira, aquesta ja no es pot tornar a utilitzar i per tant la girarem de cap per avall. Cada cadira només es pot utilitzar un sol cop. Quan tots els membres del grup A són eliminats es para el cronòmetre i es pren nota del temps emprat, així com les possibles penalitzacions i llavors s´intercanvien els papers.

el perquè del nom

 

Material : cadires, cronometro, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : CAGARRINES RACE

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en fer la tira més llarga de paper.

Observacions :
Cada grup disposarà d´un rotllo de paper de wàter i des de la línea de sortida haurà de fer la tira més llarga sense que es trenqui i el més ràpid possible. Si es trenca han de tornar a la línea de sortida i començar de nou amb el paper restant. Poden anar posant pedres damunt del paper i intentar fer una línea ben recta. El paper es considera trencat quan queda separat en dos trosos. Puntua el tros de paper més llarg que hagin aconseguit fer i el temps que han tardat en gastar el paper. 

el perquè del nom

 

Material : rotllos de paper de wàter, cronòmetro, bolígrafs i paper 

Terreny : esplanada

       

 

Nom : LA CAIXA TONTA

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en una variant del típic joc de córrer-agafar.

Observacions :
Hi han 3 tipus de participants.
Un participant farà de "caixa tonta" (televisió). Un altre serà el "comandament a distància" i la resta de participants seran els "tele-espectadors".
Sense sortir-se dels límits del terreny de joc la caixa tonta ha de peseguir als tele-espectadors. Si en toca algun, aquest es converteix en una altra "caixa tonta" i també ha de perseguir a la resta de tele-espectadors i així succesivament, però la peculiaritat es que en el joc també hi participa el comandament a distància i la missió d´aquest ,que participa en el moment que ja hi han 2 caixes tontes, és la de perseguir i eliminar a les caixes tontes. Quan en toca a alguna, la caixa tonta queda eliminada del joc.
El joc acaba quan ja no queden tele-espectadors (tots s´han convertit en caixes tontes) o bé quan el comandament a distància ha eliminat a toes les caixes tontes. També quan els participants comencin a cansar-se.

el perquè del nom

 

Material : bolígraf i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : CAMES AJUDEU-ME

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en una cursa on s´ha d´agafar al darrer jugador de l´equip contrari.

Observacions :
Imaginem-nos que el terreny de joc és esfèric. L´equip A es col.locarà a les 12 en punt  i l´equip B a les 6 en punt.. Quan es dongui el senyal tots 2 grups comencen a córrer seguint la mateixa direcció. Guanya l´equip qui un dels seus membres aconsegueixi agafar un jugador de l´equip contrari, en aquest cas el darrer. Per tant, s´ha de córrer molt i no quedar-se enderrerit respecte al grup ja que sinó t´agafen els de l´equip contrari.

el perquè del nom

 

Material : bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : CÀNTIRS

Participants : molts participants

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en arribar fins la meta sense haver perdut cap globus.

Observacions :
Inflarem generosament tots els globus i en repartirem 2 a cada participant que ja es trobaran dins la piscina.
Els participants es posaran un globus a cada costat del cos i l'aguantaran amb la mà. No s'hi val agafar-lo per on el lliguem (cal controlar-ho).
Un cop tots llestos donarem el senyal de sortida (xiulet) i hauran de desplaçar-se d'un costat a l'altre de la piscina el més ràpid possible i sense perdre'n cap. Si se'ns escapa un globus hem d'anar a agafar-lo, posar-nos-el com en un principi i continuar cap a la meta. Registrem l'ordre d'arribada.
Recordem les 2 normes : no podem agafar els globus per on els lliguem i hem de dur un globus a cada costat, un a al dreta i l'altre a l'esquerra. Els braços queden en forma d'ansa.
Per fer aquest joc hem de fer-lo a la part de la piscina que no els cubreixi i sempre controlant que no passi res.

el perquè del nom

El riu ha crescut i hem d'anar molt en compte a l'hora de creuar-lo amb les mercaderies. Els globus representen els càntirs que hem de traslladar d'un costat a l'altre.

Material : globus, paper i bolígraf

Terreny : piscina

       

 

Nom : CAPALLICAPALLA

Participants : Molts participants

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en anar a buscar uns globus i portar-los de volta segons les indicacions del guia. 

Observacions :
El terreny de joc estarà dividit en 2 parts. Al final de cada part hi col.locarem els globus de cada equip.
Els equips estaran formats per lladres (ulls tapats) i per guies. Cada lladre tindrà un guia. El lladre es trobarà dins del terreny de joc mentre que el guia no hi podrà entrar ni tampoc traspassar cap el terreny contrari. El guia haurà d´anar guiant al lladre fins que arribi al camp contrari, agafi un globus de l´altre equip i el porti cap el seu camp. Guanya l´equip que en un temps determinat hagi aconseguit més globus de l´equip contrari. Si es peta un globus, es restarà de la puntuació final. Quan tornin amb un globus de l´equip contrari, aquest el poden dipositar a qualsevol lloc un cop hagin arribat a la seva part.

el perquè del nom

 

Material : globus, fulars, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : habitació/esplanada

       

 

Nom : EL CARAMEL

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en perseguir i agafar una persona que representa el caramel.

Observacions :
Pot haver la possibilitat que qui faci de caramel sigui o bé un monitor o bé un altre noi. Tanmateix hi poden haver 2 opcions del joc: opció 1: tots els participants alhora perseguiran al caramel que portarà al seu damunt (afarrats a la samarreta) gran quantitat de caramels i per tant hauran d´agafar-lis. opció 2: d´un en un, és a dir, qui tardi menys temps en agafar a qui representi el caramel, s´emportarà precisament aquest premi: un caramel. En aquest cas, caldrà delimitar un terreny de joc força petit.

el perquè del nom

 

Material : caramels, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

 

Nom : CAVERNÍCOLA

Participants : molts participants

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 10 anys

 

Explicació :

Consisteix en esbrinar qui fa d'un determinat animal.

Observacions :
Imaginem que participen 22 nens. D'aquests 22 n'hi haurà 2 que faran de "cavernícoles" i la resta (20) faran d'animals.Els animals que es poden representar poden ser : el camaleó, el conill, el mono, l'elefant, la gallina, la granota, el toro, els peixos, el cangur i el cavall. Cada animal el representaran 2 persones, per tant, hi haurà 2 gallines, 2 cavalls, 2 ...
Que facin d'un animal o altra vindrà determinat per un sorteig que farem quan els 2 cavernícoles marxin cap el terreny de joc i no ho puguin veure.
Per imitar l'animal es poden fer gestos, postures, moviments ... però mai sorolls !!!
Un cop cadascú ja sàpiga el paper que ha de fer marxen cap el terreny de joc (ben ampli) i es col·loquen barrejats i per on vulguin.
Quan es dongui el senyal els animals començaran a moure's fent gestos que puguin donar a entendre a l'animal que representen.
Passats 60 segons i sota l'atenta mirada dels 2 cavernícoles, tothom es quedarà quiet i els cavernícoles extrauran un paper d'un sac i en aquest paper hi haurà el nom d'un dels animals. Per exemple la granota.
Aleshores, agafaran el seu garrot (pal de goma dels que s'utilitzen a les piscines) i cadascú anirà cap a una de les persones que cregui recordar que feia en aquest cas de granota.
Quan estiguin al seu davant, li donara un cop al cap amb el garrot i aquesta persona caurà al terra. Quan hi hagin 2 persones al terra se'ls hi preguntarà si efectivament eren granotes. Si dieun que sí els 2 cavernícoles agafaran a l'animal i el portaran fins a la seva cova (punt determinat) i si la persona que està al terra no ho era ... doncs la deixarem al terra i continuarem jugant fent la mateixa dinàmica. Podem fer 3 torns i així eivtem que qui estigui al terra s'avorreixi i encavat intercanviem papers.
Cada aninal encertat representa 1 punt.
Els cavernícoles no saben quins animals s'imiten. Ho descobreixen a mesura que van extraient els papers del sac.

el perquè del nom

Ens estem quedant sense teca al poblat i cal anar per provisions, però compte !!! ... ens han donat una llista del que hem de caçar. Si ens equivoquem ... continuarem passant gana

Material : 2 pals de goma, xiulet, cronòmetro, sac, bolígraf i paper

Terreny : esplanada

       

 

 Nom : CHEMTRAILS VERSUS CONTRAILS
 Participants : molts  Dificultat : fàcil
 Anys : a partir de 5 anys
 
Explicació :
Consisteix en una cursa per esbrinar qui fa la fila més llarga de persones.
Observacions :
Dins d'un terreny bastant gran hi haurà tants participants com poguem animar a participar. Tots ells portaran els ulls tapats amb un fular i es mouran per on vulguin però, sempre caminant.
En els límits del terreny hi haurà per exemple 2 participants. Aquests aniran amb els ulls descoberts i al començar el joc entraran dins i hauran d'agafar per separat  tants companys com els sigui possible.
El primer participant que s'agafi s'haurà de treure el fular dels ulls i s'aferrarà darrera de qui l'hagi agafat per la cintura. La resta que es vagin agafant es treuran també el fular i es col·locaran els últims de la fila aferrats també per la cintura de qui tinguin davant. Aquestes files poden anar ràpid movent-se però, si es trenca la fila aquesta s'ha d'aturar. S'elimina a la persona per on s'ha trencat i es torna a ajuntar la fila, aleshores la fila pot tornar a moure's pel terreny. Cal que els monitors estiguin pendents.
El joc s'acaba quan ja no queden més participants per agafar i guanya la fila més llarga (chemtrail).
el pq del nom :
Ja se sap, el més gran, el més llarg, el més guapo, el més ... sempre guanya. Nosaltres, aquest cop no serem menys. Així que doneu-vos manya i formeu el chemtrail més llarg que mai s'hagi vist i tindreu el reconeixement que us mereixeu. La resta dons ... a millorar per la propera !!!
 Material : fulars
 Terreny :esplanada



Nom : EL COIXI TOU

Participants : molts participants

Dificultat : facil

Edat : a partir dels 5 anys.

 

Explicació :

Consisteix en col·locar el coixi al terra perque es pugui sentar comodament un altre participant.

Observacions :
Delimitem un terreny de joc i a cada participant se li assigna un numero.
Al donar-se el senyal, tots comencen a more's dins el terreny de joc i en un moment determinat, el monitor diu en veu alta un numero.
La persona que te assignat aquest numero s'atura i es senta al terra, pero poc a poc ja que entre els participants n'hi ha un que porta el coixi i que en aquests moments es l'encarregat d'anar rapidament cap qui ha de seure i colocar-li el coixi a sota perque no es faci mal.
Un cop el participant s'ha pogut asseure damunt el coixi pot dir una frase com : "QUIN DESCANS !!". Aleshores, s'aixecara i sera ell qui haura d'estar atent al proper numero que dira el monitor per fer exactament el amteix que li han fet amb ell i aixi succesivament fisn que es diguin tots els numeros.
Qui s'asenta ha d'intentar donar temps a la persona que porta el coixi perque li pugui posar a sota.

el perquè del nom

Hem fet un llarg recorregut i estem tots força cansats. Ja no tenim forces i comencem a caure de cul a terra un per un. Sort que com a bons companys ens sabem ajudar i ens anem passant un magnific coixi tou !!!

Material: 1 coixi, boligraf i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : CORDES

Participants : molts participants

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en lligar una sèrie de cordes.

Observacions :
Hi haurà una filera de nois amb una sèrie de cordes a la mà. El participant haurà d´unir-los, tot lligant les cordes que tinguin a les mans mitjançant un nus. Un cop acabi registrarem el temps utilitzat i comprobarem que la corda no es desfa amb facilitat.

el perquè del nom

 

Material : cordes, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : CORRE NEN

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 8 anys

 

Explicació :

Consisteix en agafar i en evitar que t´agafin.

Observacions :
Delimitem un terreny de joc gran, dins d´aquest es troben els dos equips diferenciats per exemple pel color de la samarreta. Un participant de cada equip portarà un fular al cap i serà l´encarregat d´agafar els components de l´equip contrari excepte al participant de l´altre equip que també tingui la seva tasca. Cada persona agafada es considera eliminada i es sentarà al terra al mateix lloc on ha estat agafat. Tota persona que es surti del terreny de joc es considera també eliminada. No es poden salvar els que estan eliminats. Guanya l´equip el perseguidor del qual elimini abans a l´equip contrari o elimini a més participants en un temps determinat.

el perquè del nom

 

Material : fulars, cronòmetro, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : COWBOYS

Participants : molts participants

Dificultat : difícil

Edat : a partir dels 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en arribar a un punt sense que t´eleminin.

Observacions :
La manera de desplaçar-se es pujat a cavallet, per tant, els més forts faran de cavall i els mes petitets faran de cowboy. Hi hauran cowboys bons (equip 1) i cowboys dolents (equip 2), els bons hauran de desplaçar-se per arribar a un punt determinat o refugi, aquest tindrà forma esfèrica i serà bastant gran. Per la seva part, els cowboys dolents hauran d´impedir que els bons arribin al refugi. Per impedir-ho i alhora eliminar als bons només tenen que agafar-lis un fular que portaran al cul . Els dolents no poden passar pel mig del refugi. Aquells que facin de cavalls portaran els ulls tapats i per tant, els cowboys els hauran de guiar o bé cap el refugi o bé cap els altres cowboys. Hi haurà una posició establerta per cada equip abans de començar el joc, els dolents al voltant del refugi i els bons una mica més lluny. Guanya un equip o altra depenen el número de cowboys bons que arribin al refugi o que hagin estat eliminats.

el perquè del nom

 

Material : fulars, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : EL CUC

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en passar per sota de les cames dels teus companys.

Observacions :
Tots els components d'un mateix grup es posen en fila índia, un enganxat darrera l'altre i amb les cmes ben obertes. Un cop comença el joc el darrer de la fila ha de passar per sota dels seus companys (entre les cames) i col·locar-se davant de tot, i així succesivament fins que arribin a la meta.
Quan el noi que es trobava al final, ha passat per sota de tots i s'ha col·locat al davant, és aleshores quan pot fer-ho el següent (el darrer de la fila) i així succesivament.
Es considera que un equip arriba  a la meta quan el primer component de la fila trepeitja la línea d'arribada (passant per sota dels seus companys i no allrgant el peu !!!). Cal que hi hagi un monitor en cada equip participant que vetlli pel compliment de les normes.

el perquè del nom

 

Material : bolígraf i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : EL CUINER I EL SEU AJUDANT

Participants : molts participants

Dificultat : fàci

Edat : a partir dels 8 anys

 

Explicació :

Consisteix en una variant del joc de córrer/agafar.

Observacions :
Dividim els participants en 4 grups. El primer grup estarà format només per dos persones : el cuiner i el seu ajudant. El 2n, 3r i 4t grup seran els plats del menu. El 2n grup serà el primer plat, el 3r grup serà el segon plat i el 4t grup serà el postre; tots 3 tindran el mateix número de components. Per diferenciar els grups, el 1r grup portarà una mena de barret (fular) al cap, mentre que la resta de grups es distingiran per un "gomet" de color (representatiu per cada grup) que portaran aferrat al front. Dins del terreny de joc el 2n, 3r i 4t grup hauran de bellugar-se tot fugint del cuiner i del seu ajudant. Per la seva part, el cuiner i el seu ajudant hauran d´agafar-los (només cal que els toquin). El joc acaba quan tots els plats del dia (2n, 3r i 4t grup) han estat agafats. Les puntuacions vindran determinades per l´ordre en que cada grup hagi estat eliminat/agafat. Així doncs, el primer grup que hagi estat eliminat (tots els seus components) tindrà una puntuació mínima ja que ha estat fàcil agafar-los mentre que el grup que hagi estat el darrer en eliminar obtindrà una puntuació més elevada. El cuiner i el seu ajudant no aniran eliminant grup per grup sinó que aniran eliminant a la resta de participants indiferentment del grup al qual pertanyin i els monitors seran els que controlaran quin és l´ordre en que han estat agafats/eliminats tots els components d´un grup. El terreny tindrà uns límits que no es podran traspassar ja que si es fa es penalitza a l´equip infractor. Un cop un participant hagi estat eliminat es retirarà cap on es trobi un els monitors.

el perquè del nom

 

Material : fulars, gomets de colros, bolígraf i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : CUL MULLAT

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir de 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en seure´s damunt del globus i petar-lo el més aviat possible.

Observacions :
Cada grup tindrà una cadira al seu davant (a una distància d´uns 3 metres), quan es dongui el senyal el participant de cada equip haurà d´anar cap a la seva cadira i seure-s´hi per petar el globus. A mesura que vagin petant els globus anirem prenen nota de l´ordre en que ho han aconseguit (primer, segon, tercer, .......). Un cop hagin finalitzat, tornarem a posar més globus i participaran els següents membres i així succesivament fins que hagin participat tots. Si el globus es peta d´una altra manera a l´establerta, el participant queda eliminat en el seu torn. Els globus poden estar plens d´alguna substància.

el perquè del nom

 

Material : cadires, globus, bolígrafs i paper

Terreny : esplanada

       

 

Nom : CURSA BOJA

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en una cursa on cada carrera es diferent.

Observacions :
Col.loquem tots els participants a la línea de sortida, prèviament els haurem repartit un número a cadascun d´ells. Quan es vagi a donar la senyal per començar, el monitor haurà de dir un dels números que hem repartit i la manera de córrer. Per exemple, el 1 i saltant amb la cama dreta. Llavors al sentir el xiulet tots els que tinguin el número 1 hauran d´anar fins a l´arribada saltant nomes amb la cama dreta. Hi han moltes possibilitats, tot depen de la nostra imaginació. Una altra possibilitat es dividir el terreny en dos parts abans d´arribar a la meta. En el primer tram saltaran amb la cama dreta i en el segon tram ho faran amb l´esquerra. La puntuació dependrà de l´ordre d´arribada on els dos darrers no puntuen.

el perquè del nom

 

Material : bolígraf i paper

Terreny : esplanada