::Inici >Recull de jocs >Amb la F >Molts participants

Molts participants

Jocs que comencen per F



Nom : EL FANTASMA

Participants : molts participants

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en trobar el fantasma tot seguint els seus sons.

Observacions :
Un fantasma anirà movent-se pel terreny de joc i fent el soroll característic. Els participants amb els ulls tapats es trobaran al mig del terreny de joc i hauran d´anar desplaçant-se pel terreny tot seguint els sons que emeti el fantasma. El fantasma podrà quedar-se quiet, cridar i tot seguit desplaçar-se cap un altre costat; passar pel costat dels participants, ..... podrà fer-ho com vulgui. Per tant, cal seguir el so del fantasma. Al cap d´un temps, de fer tornar bojos als participants, avisarem al fantasma pq faci el darrer so i es quedi quiet, so que anirà expressant fins que algú l´agafi. Un cop descobert, canviarem la persona que faci de fantasma. Es divertit que qui faci de fantasma guii als seus companys per llocs que no coneguin o que hi hagin preparades una sèrie de bromes (mullar-los amb aigua).

el perquè del nom

 

Material : llençol, fulars, cronòmetro, bolígrafs i paper 

Terreny : esplanada

       

 

Nom : EL FAQUIR PATATA

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en agafar-li les agulles d'estendre la roba que porta el faquir.

Observacions :
Delimiten un terreny de joc on hi participaran dos grups (A i B). Cada grup estarà integrat per 1 faquir i per 2 metges.
El faquir portarà la part del darrera de la samarreta plena d'agulles d'estendre la roba ben aferrades. Aquestes agulles bé poden ser de fusta o de plàstic i el nombre, per exemple unes 20.
Quan comenci el joc, els metges de l'equip A hauran d'empaitar al faquir del grup B i els metges de l'equip B hauran d'empaitar al faquir del grup A. Hauran d'intentar d'arrancar-li les agulles que porta a l'esquena. Així doncs, els faquirs hauran de fugir d'ells.
Els metges no poden aturar al faquir, ni tampoc agafar-li la samarreta, només poden agafar-li/estirar-li les agulles. Si no ho fan així, penalitzem i eliminem a un dels metges.
Per la seva part, si un faquir surt del terreny de joc, aturem el joc i el penalitzem treient-li una agulla. Per tot seguit, continuar.
Si durant el joc cauen agulles, no s'hi pot fer res ... això, beneficiarà a l'equip contrari. Les agulles que s'agafin no cal portar-les a les mans, podem tirar-les al terra.
El joc acaba quan un dels 2 faquirs ja no porta agulles o aquell faquir que en conservi més durant un temps determinat. Per tant, cal fer un reconte de les que encara duen a l'esquena per saber el guanyador.
Per donar-li més realisme les persones que facin de faquir poden portar una tovallola embolicada al cap.

el perquè del nom

El nostre faquir encara no esta ben preparat per certes coses i prova d'això és que s'ha equivocat de claus i se li han aferrat a l'esquena !!! ... quin mal !!! ... sort que hi havia un hospital a la vora, però el dolor no el permet estar-se quiet i els metges han de perseguir-lo per tota la sala per poder-li treure els claus.

Material : agulles d'estendre la roba, tovalloles, cronòmetro, paper i bolígraf

Terreny : esplanada

       

 

Nom : FORMIGUES

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 5 anys

 

Explicació :

Consisteix en realitzar exactament els mateixos moviments de la persoan que tenim davant nostre.

Observacions :
Posarem en fila índia una gran quantitat de participants. El primer de tots és qui té llibertat de moviments i per tant, tots qui van darrera seu hauran de fer el mateix que faci aquest.
S'ha d'intentar que no es trenqui aquesta fila, per tant cada persona ha de prendre com a referència a qui té davant seu i repetir els moviments que veu.
Passat un temps, l'últim es converteix en primer i sense canviar-nos de posició, però sí de sentit hem d'imitar aquest nou model. Per avisar-ho farem un toc de xiulet.

el perquè del nom

És força curiós observar aquests insectes i comprobar que tots fan exactament el mateix, amunt i avall ... i sense exclmar-se !!! ... a veure si nosaltres som capaços d'imitar-los i el més important ... no queixar-nos !!!

Material : xiulet, paper i bolígraf

Terreny : esplanada

       

 

Nom : LA FOTO

Participants : molts participants

Dificultat : normal

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en aturar-se en un moment precís.

Observacions :
Hi haurà un "fotograf" que serà la persona que en un moment determinat cridarà "QUIETS" i tots els seus companys que fins aleshores estaven bellugant-se pel terreny de joc haura de quedar-se quiets.
Aquells participants que el fotògraf cregui que s'hagin mogut un cop ell ha donat l'ordre els eliminarà.
És interesatn que a cada torn hi afegim una dificultat més a laresta de participants com per exemple : salteu, feu equilibris amb una cama, ...

el perquè del nom

 

Material : bolígraf i paper

Terreny : qualsevol lloc

       

 

Nom : FRED O CALENT

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir de 7 anys

 

Explicació :

Consisteix en encertar la carta o patir les conseqüències d'haver fallat.

Observacions :
Damunt d'una cadira i amb un bon cubell d'aigua hi tindrem un dels participants que en direm el "verdugu". A cada costat seu hi haurà un altre participant (reu) que segons un ordre establert a cada torn haurà de dir quina carta té en aquell moment el monitor (jutge). Només hi han dos tipus de cartes: o fredes o calentes. Aquestes les barrejarà el monitor i a cada torn en destaparà una que no ensenyarà a ningú. Aleshores, per torns,  un dels participants (reu) ha de dir o FRED o CALENT i clar, evidentement, l'altra reu s'ha de quedar amb la paraula restant. El jutge un cop tots dos reus hagin escollit carta, dirà al verdugu qui ha fallat i aleshores, el verdugu li tirarà a sobre l'aigua del cubell. Guanya qui menys vegades es mulli. Podem fer 4 torns, on cada reu tingui dos cops per escollir primer. I tindrem 8 cartes (4 de calentes i 4 de fredes).

el perquè del nom

Quan tenim el dubte de qui és el culpable, hem de recórrer a la sort i això mateix és el que fem. A cada torn, un reu té la possibilitat de decidir el seu destí i el de l'altra. Si encerta la carta del jutge perfecte. El culpable és l'altre i el castiguem, bé, millor dit el refresquem.

Material : cadira, cubell, aigua, cartes,  paper i bolígraf

Terreny : esplanada

       

 

Nom : FUTBOL D'AIGUA

Participants : molts participants

Dificultat : fàcil

Edat : a partir dels 6 anys

 

Explicació :

Consisteix en llençar una pilota dins la piscina i marcar un gol.

Observacions :
Dividirem la piscina en dues parts i cada equip es col.locarà en una d´elles. La porteria abarcarà tot l´extrem i es considera gol si traspassa o toca la vorera de l´extrem. Els participants de cada equip no podran traspassar al camp contrari, si ho fan queden eliminats 2 minuts. Per sorteig començarà tiran un equip (es podran acostar fins la línea de separació) i l´altre equip haurà de defensar com vulgui (tots al final o repartits com desitgin en la seva part). Aniràn tirant, segons on caigui la pilota, és a dir, si la pilota cau al camp A tornarà a tirar l´equip A i al contrari. Si la pilota surt fora de la piscina, treurà l´equip per on hagi sortit la pilota i si es fa gol, treurà l´equip que l´hagi encaixat. La pilota, la podrà tirar qui l´agafi de l´equip o segons un ordre que hagin establert, però tots hauran d´haver tirat la pilota, si hi ha algú que ho acaparà quedarà eliminat durant 3 minuts. Podem fer 3 parts de 6 minuts cadascuna. Hi ha la possibilitat de jugar amb dues pilotes de plàstic al mateix temps.

el perquè del nom

 

Material : pilotes de plàstic, cronòmetro, bolígrafs i paper 

Terreny : piscina