|
Nom : A PAPERADES |
|||
|
Participants : 2 |
Dificultat : fàcil |
Edat : a partir dels 6 anys |
|
|
|
|||
|
Explicació : Consisteix en llençar-se boles de diari. |
|||
|
Observacions : Hi hauran dos equips, cadascun es trobarà en una part del terreny de joc. A cada part hi haurà un fotimer de diaris amb els quals hauran de fer boles de diari i llençar-les cap a l´equip contrari intentant tocar-los. Cada equip no pot traspassar la seva part (qui ho faci queda eliminat). Quan s´acabin els diaris hauran d´agafar les boles que hi hagi a la seva part del terreny provinents dels llençaments de l´equip contrari. Com és un joc on es descarrega força adrenalina, quan veiem que es cansen o que ja no segueixen les regles aturarem i donarem per finalitzat el joc. |
|||
|
el perquè del nom :
|
|||
|
Material : diaris, bolígrafs i paper |
Terreny : : habitació/sala |
||
|
Nom : AMETLLES VERSUS AVELLANES |
|||
|
Participants : 2 |
Dificultat : normal |
Edat : a partir dels 9 anys |
|
|
|
|||
|
Explicació : Consisteix en el típic joc de "les dames", però enlloc de fitxes blanques i negres tindrem ametlles i avellanes. |
|||
|
Observacions : Un participant jugarà amb les ametlles i l´altre jugarà amb les avellanes. Les regles del joc són les mateixes que en el joc original excepte en un detall: cada "fitxa" que matem al nostre oponent, ens l´haurem de menjar. El joc acaba quan un dels dos guanya o ja no es puguin fer més moviments, en aquest darrer cas guanyaria el jugador que mantingues més fitxes damunt el taulell. Hi ha un moment del joc on hi podem haver fitxes dobles (que s´hagi arribat al final del costat oposat), llavors per diferenciar aquestes fitxes de les altres i per tant que puguin fer els seus moviments peculiars, haurem de pelar bé l´ametlla o bé l´avellana en qüestió. |
|||
|
el perquè del nom :
|
|||
|
Material : un taulell d´escacs, un grapat d´ametlles i avellanes, bolígrafs i paper |
Terreny : qualsevol lloc |
||
|
Nom : APLAUDIMENTS |
|||
|
Participants : 2 |
Dificultat : normal |
Edat : a partir dels 7 anys |
|
|
|
|||
|
Explicació : Consisteix en trobar el company tot reseguint uns sons. |
|||
|
Observacions : Un dels participants portarà els ulls coberts amb un fular. Quan començi el joc, aquest mateix participant, li donarem un parell de tombs sobre sí mateix i aleshores haurà de buscar al seu company. |
|||
|
el perquè del nom : Hem entrat en una habitació i se´ns ha anat la llum. Sort que ens enrecordem que al costat de la porta hi havia un rellotge amb un so ben curiós (aplaudiments) i que ens ajudrà a trobar el camí seguint el seu so. |
|||
|
Material : fular, cronòmetro, bolígraf i paper |
Terreny : qualsevol lloc |
||
|
Nom : ARUS I |
|||
|
Participants : 2 |
Dificultat : fàcil |
Edat : a partir dels 5 anys |
|
|
|
|||
|
Explicació : Consisteix en passar per dintre d'unes anelles que subjecten els monitors. |
|||
|
Observacions : Cada participant tindrà coma referència un monitor, aquest tindrà una anella a cada mà i se les posarà a una a cada costat. Una part de l'anella haurà de tocar al terra per facilitat al participant passar-hi per dintre. Els participants quan arribin on es trobin els seus monitors hauran de passar per les seves respectives anelles. Entraran per l'anella de la dreta i sortiran per l'anella de l'esquerra tornant ràpidament cap a la línea de sortida on nosaltres registrarem l'ordre d'arribada. Com anelles utilitzarem els famosos "hula hops". |
|||
|
el perquè del nom :
|
|||
|
Material : hula hops, bolígrafs i paper |
Terreny : esplanada |
||
|
Nom : ARUS II |
|||
|
Participants : 2 |
Dificultat : difícil |
Edat : a partir de 9 anys |
|
|
|
|||
|
Explicació : Consisteix en fer passar una pilota de plàstic per dins d´un "hula hop". |
|||
|
Observacions : El participant A llençarà el "hula hop" de manera que aquest es comporti com si fos una roda, és a dir, que vagi rodant pel terra i el participant B quan el "hula hop" passi a la seva altura (posició) li llençarà la pilota de plàstic amb la intenció de que aquesta passi per dintre del "hula hop" i no el faci caure. Si ho aconsegueixen puntuen, ara bé si la pilota passa per dintre, però fa caure el "hula hop" no aconsegueixen cap puntuació. |
|||
|
el perquè del nom :
|
|||
|
Material : hula hops, pilota, bolígrafs i paper |
Terreny : esplanada |
||
|
Nom : ASSALT AL CASTELL |
|||
|
Participants : 2 |
Dificultat : normal |
Edat : a partir dels 6 anys |
|
|
|
|||
|
Explicació : Consisteix en fer caure les ampolles de l´equip contrari. |
|||
|
Observacions : En un terreny de joc hi col.loquem a cada extrem un equip. A 1 metre per davant seu hi posaran com ells vulguin (en fila) els seus castells (ampolles). Tant un equip com l´altre amb l´ajut de pilotes de tennis hauran de fer caure els castells de l´equip contrari. Les pilotes sempre hauran d´anar pel terra, mai per l´aire sinó l´equip infractor perdrà un castell. Tot l´equip es trobarà darrera dels seus castells a una distància d´un metre. No podran passar-se sinó també perdran un castell. Guanya l´equip que consegueixi fer caure primer els castells de l´equip contrari. Els monitors hauran de contemplar i vigilar el compliment de les normes. Tots dos equips tindran el mateix nombre de castells i pilotes. Si al tirar una pilota cap a l´equip contrari aquesta fa caure un castell propi es considera castell perdut, s´ha d´anar en compte i aprofitar els espais entre castells per poder fer punteria cap a l´altre costat. Com els hi vindran les pilotes de l´altre equip, aquestes un cop hagin passat la línea dels castells seran recollides i llançades cap a l´altre costat intentant fer punteria i així succesivament. Les ampolles hauran d´estar capgirades , és a dir, que s´aguantin per l´opertura. Els castells un cop col.locats ja no es poden modificar. |
|||
|
el perquè del nom :
|
|||
|
Material : ampolles de plastic, pilotes de tennis, bolígrafs i paper |
Terreny : esplanada |
||