::Inici >- Avencots dels Motllats de la Pona de la Febró

- Avencots dels Motllats de la Pona de la Febró

Es tracta d'un conjunt d'esquerdes de 1.178 metres de recorregut i fins a 44 metres de desnivell a 964 metres sobre el nivell del mar (només el racó) al cingle nord-oriental dels Motllats de la Pona sobre el barranc de Mas del Panxo, direcció SE a NO. Tot el llarg de la Cinglera dels Avencots disposen des del racó dels Grans Avencots fins l`Avenc de la Roca del Migdia de 3 entrades inferiors i 3 superiors.

Com molts heureu vist aquest mapa topogràfic a internet i no sabeu com interpretar-lo vaig a rectificar-lo i explicar-lo per al seu enteniment i el seu posicionament en Google Maps.

Posicionament del mapa topogràfic

El mapa topogràfic és només del racó dels Avencots, dificil d'arribar si no es coneix. Es pot arribar per dalt per la 1ª entrada de la senda que voreja la part superior dels Avencots en direcció a la Roca del Migdia, per la Boca 6, per la Boca 5 que dificil és arribar-hi si no es coneix perquè cal anar l'últim tram per el bosc selvàtic o per la Boca 4 si se sap arribar pel sender que puja per la 1ª entrada de baix des del camí que va del Coll del Pla del Agustenc cap a la Febró. Més endavant s'anirà explicant-ho tot.

- En verd el recorregut que es pot fer a peu sense caler fer escalada.
- Les creus vermelles indiquen que no es pot passar a no ser que sigui escalant i amb cordes.

Número 1

Porta d`entrada

Per a mi aquesta és l'entrada al racó dels Grans Avencots, sempre que s'entri per la Boca 5 o la Boca 4.

Vista de la porta d'entrada des de l'interior

Número 2

L`Avenc fosc

Només entrant per la "porta" ens trobem a l'esquerra l`Avenc fosc, sense gens de llum, a excepció de... a l'estiu quan el sol va molt alt i al migdia un petit raig de llum penetra en el seu interior donant-li un toc molt peculiar.

Número 3

L`Avenc de la Cova Petita

Entrant en aquest avenc, que no té sortida (tret que es porti un equip per escalar) al fons a la dreta es troba una petita cova.

Número 4

Pas molt estret però es pot passar

Aquest pas és molt estret però es pot passar, si es fa de baixada en l'últim tram cal ajupir-se, millor no fer-ho anant sol.

Número 5

Avenc del forat

És un avenc que cal anar amb molt de compte perquè té un forat molt profund i és molt perillós sobretot si es va amb nens, sol estar senyalitzat amb uns pals.

Aquest forat és molt però que molt profund

Número 6

Pas amagat (si es fa de pujada)

Aquest pas si es fa de pujada sembla tenir una paret al davant i que no passa, ja que cal anar fins al fons i queda amagat a la dreta.

Número 7

Pas estret

Per passar per aquest pas estret recomano sempre treure de l'esquena la motxilla (si es porta), ja que la seva amplada no dóna per a més.

Sortint del pas estret

Número 8

Pas de l`arbre

Aquest pas té una curta però forta pendent que amb l'ajuda del tronc de l'arbre ens permet millor el seu pas.

Número 9

Pas de la pedra

Pas amb forta pendent amb una pedra que dificulta encara més, ara han posat 2 cordes que ajuden molt.

Número 10

Pas amb forta pendent i molt relliscós

En aquest pas curt però amb forta pendent i molt relliscós tenim la sort que han posat una corda per ajudar-nos.

Número 11

Pas de la pedra inclinada

Cal passar per una gran pedra inclinada una mica relliscosa i... per ajudar-nos a passar han posat un ferro clavat en ella perquè puguem donar-nos suport amb el peu, a mi particularment no m'agrada molt perquè agafa a contrapeu.

Número 12

Pas de les 2 pedres de cantell

Aquest pas amb forta pendent, com no, el passarem com sempre a poc a poc i amb cura de no relliscar.

Número 13

Sortida Boca 6

Pas molt important que ens deixa passar a l'altre costat amb una fita que ens ho indica. Una corda han posat a un costat per a la nostra ajuda. Sortint per la Boca 6 tenim l'opció de seguir recte i seguir per un sender (14), o si sortint girem a l'esquerra (no es veu gaire) prenem un altre corriol que ens porta a veure la resta de tot el llarg dels Avencots i amb més opcions de passos i sortides.

A baix a la esquerra la fita que indica el pas

Número 14

Sender paral·lel

Aquest sender va paral·lel al racó dels Grans Avencots, no té res de recte i de vegades difícil de seguir, però hi trobarem un sender que baixa fins al camí que va del Pla de l`Agustenc a la Febró, tot seguint pel mateix pel qual anàvem podem arribar fins a la Boca 5, això si, amb la dificultat de fer l'últim tram per bosc selvàtic, difícil de trobar si no es coneix.

En l'última part del sender algunes marques ens serveixen de petita ajuda

Per aquí al costat passa el sender

Senders dels Avencots

En aquest mapa es mostren les senderes de manera orientativa ja que hi poden haver petits errors ja que no sóc ni topògraf ni arquitecte i els GPS marquen molts errors i de poc serveixen. Amb els números intento explicar-ho una mica.

1.- Aquesta és la primera entrada des de baix si es ve del Pla de l`Agustenc i es va pel camí cap a La Febró el PR-C 87.
2.- Aquesta és la segona entrada des de baix si es ve del Pla de l`Agustenc i es va pel camí cap a La Febró el PR-C 87. Poc més amunt es pot escollir anar més cap a un costat o un altre.
3.- Aquesta és la tercera entrada des de baix si es ve del Pla de l`Agustenc i es va pel camí cap a La Febró el PR-C 87.
4.- Aquesta és la primera entrada des de dalt si es ve de la senda (7) que hem agafat des del camí que va des del Pla de l`Agustenc cap a L`Arbolí el GR 7.
5.- Aquesta és la segona entrada des de dalt si es ve de la senda (7) que hem agafat des del camí que va des del Pla de l`Agustenc cap a L`Arbolí el GR 7.
6.- Aquesta és la tercera-s entrada-s des de dalt si es ve de la senda (7) que hem agafat des del camí que va des del Pla de l`Agustenc cap a L`Arbolí el GR 7. Es pot entrar per una primera amb forta pendent o a poc més un sender que baixa, l'entrada és més suau però difícil de veure si no se sap.
7.- Des del Pla de l`Agustenc agafem el camí que va cap a L`Arbolí el GR 7, i a uns 400 metres aproximadament trobem una fita a la dreta que ens mostra l'entrada cap a un corriol que ens porta fins a la part supetior dels Avencots (si no es perd un) i que arriba fins a la Roca del Migdia.
8.- Roca del Migdia.
9.- Avenc de la Roca del Migdia.
10.- Des del Pla de l`Agustenc agafem el camí que va cap a La Febró el PR-C 87.
11.- Aquest és el sender principal que va per dins dels Avencots.
12.- Aquí no hi ha sender que valgui, cal anar per bosc selvàtic i per orientació, però es pot passar si se sap.

Coll del Pla de l`Agustenc (lloc principal per arribar-hi)

Posicionament d'algunes de les fotos

En aquest mapa es posicionen algunes fotos, el nombre correspon a la posició de la foto amb el mateix nombre que es troben en la galeria d'imatges dels Avencots dels Motllats de la Pona

Roca del Migdia

Aquesta Roca és la que dóna nom al seu més proper avenc (Avenc de la Roca del Migdia)

Aquesta és la famosa Roca del Migdia

Des d'aquest grupet de roques (Roca del Migdia) es pot veure a baix el poblet de La Febró