::Portada >La novel·la gràfica

La novel·la gràfica

presentacions

Josep Busquet ens va donar una lliçó de còmic en aquesta conferència. Va ser molt interessant i enriquidora, partint d'una premisa que pot semblar el contrari: la novel·la gràfica, encara que pot semblar una novetat, no és res nou. Només ha canviat el format. És més una argúcia editorial que no pas una novetat. Des de fa molt anys que es dibuixen còmics de més de 48 pàgines (que és l'estandar del còmic, sobretot a Europa).

fent llista bona

vista general

Ens va oferir una llista de les 10 millors novel·les gràfiques, al seu criteri. Des de Mauss de l'Art Spiegelman (premi pullitzer)

Mauss hacer novela comprimidaCorto Maltés d'Hugo Pratt i les seves aventures de tall romàntic, Gorazde o Palestina, de Joe Sacco amb les que s'inicia un tipus de còmic gairebé periodístic, Píldoras Azulesgorazde01g , novel·la gràfica sobre la Sida, de Peeters. Maria y yo, sobre l'autisme, de Gallardo. Persépolis, quasi un fenòmen social de Marjane Satrapi, que relata la censura a Iran i la difícil vida d'una jove iraní.

També ens va mostrar la seva pròpia novel·la gràfica de la que no va voler parlar gaire, La Revolución de los Pinceles, una història guinitzada per ell i dibuixada per Pere Mejan i editada per Dolmen editorial, una història de dibuixants i espadatxins, de la que us ensenyem un petit extracte.enseña la seva novela grafnovela pagina 2

vista general 2