::Inici >Història

Història

Poc abans de la 2ª Guerra Mundial BMW produïa una gamma moderna de motos, incloent el motor de vàlvules laterals de la R-71 (750cc.). Alemanya necessitava ser cabdal a l'estranger i la Unió Soviètica necessitava produir motos de gran capacitat per les seves propis mitjans, però sense una inversió gran de temps en el desenvolupament. En aquest temps BMW, estava desenvolupant models més sofisticats. Aquesta situació era ideal per ambdues parts. Després de la guerra els russos van desmuntar la majoria dels equips de producció de BMW i els van enviar als Urales. Aquí J.M.Z de Irbit va començar la producció de la M72. La M72 era gairebé idèntica a la R-71. En aquest temps una nova cadena de producció va ser instal·lada a Kíev(Ucraïna), K.M.Z., per a produir la Dnieper. En els anys següents es van produir moltes motocicletes amb sidecar, evolucionant aquest model primer a la K750, i després a la MT12 amb transmissió a la roda del sidecar. Mas endavant una nova versió amb motor de vàlvules al capdavant (OHV) la MT16 es va introduir en el mercat. Per aquest temps la Xina i l'U.R.S.S eren aliats, els russos ajudaven a la Xina amb la tecnologia i els M72 es van fabricar a Xina amb ajuda dels russos. Per a Rússia era tecnologia obsoleta, però per a Xina estava oberta a la seva recepció. A la Xina, Nanchang Aircraft Manufac. va començar a fabricar la Chiang Jiang. Les màquines russes i xineses són pràcticament similars, però existeixen unes petites diferències, té un alternador de tres fases i 12V. Situat en la part davantera del motor, on abans s'emplaçava el distribuïts i la dinamo, el distribuïdor es va desplaçar a la part esquerra del motor, per a facilitar el manteniment, la dinamo es va situar en el costat dret. Amb aquest sistema elèctric i una bateria més potent es podia utilitzar un motor d'arrencada, que es va col·locar en la part alta on abans estava la dinamo. QUALITAT: La CJ 750 és una motocicleta militar Xinesa amb sidecar, fabricada usant el mateix disseny i processos bàsics que van ser utilitzats en 1938. La motocicleta es construïx sobretot com a Vehicle Lleuger de Transport per a patrulles Militars. La CJ 750 és còmoda de muntar, i el passeig curt i interurbà és una experiència molt agradable. L'estabilitat de la moto amb sidecar fa que el viatge sigui relaxat per al conductor i els acompanyants. Recórrer una distància de 400-500 km. per dia és fàcil. Una velocitat de creuer confortable és de 80 km/h, amb un consum reduït de combustible.

xapa