12-01-2014 Puig d'en Cama

 

Crònica de la sortida matinal del diumenge, 13 de Gener de 2013.  Mont-ral- Mont-ral, per la Foradada, Portell de l’Abellera, Portell de la Cova de la Bruixa – Mas del Cisterer i El Bosquet

 

Avui hem començat la programació del nou any amb una ruta circular amb sortida i arribada a Mont-ral.  Ja feia dies que anunciaven un canvi de temps cap a pitjor, però nosaltres no acostumem a canviar de plans respecte a les sortides i a les 8 en punt, al lloc de trobada habitual, ens hem concentrat 23 participants, que afegint un amic que s'ha reunit amb nosaltres a Mont-ral, a fet un total de 24, que es un grup que ja fa goig de veure.

A les 9 ja estavem caminant pel sender que porta directament a La Foradada, arribant al lloc en 45 minuts. Ja feia estona que havia començat a caure una fina pluja que a mida que guanyàvem alçada es convertí en neu.  Quina sorpresa i que bonic tot i que feia força fred !!!.  Vam decidir esmorzar sota la roca, tot i ser una mica aviat però amb el temps que estava fent era millor ser previsors.

Fet l'àpat sense parar gaire estona, a les 10 vam reempendre la ruta caminant ara per sota la cinglera del Serret dels Avencs.  Les vistes d'aquell indret son espectaculars amb altes moles groguenques i negres. Vam passar per sota les coves de Mont-ral però amb la neu que no parava de caure vam pensar no visitar-les i deixar-ho per un altra ocasió.  Ja quasi al final del camí, i abans d'arribar al Portell de l'Abellera, ens vam trobar amb un pas força compromès.  Una llisera vertical que, tot i estar equipada amb uns ferros i uns cables que donaven seguretat, s'havia estar atent doncs la roca mullada podia propiciar una fatal relliscada.  Afortunadament tot ho vam superar sense entrebancs i en pocs minuts ens vam plantar al portell.  

El camí en aquest punt fa un gir molt forçat cap a l'esquerra, doncs de seguir recte aniríem a parar als Motllats.  Seguim endavant i, ens pocs minuts, passem pel portell de la Cova de la Bruixa on, a partir d'ara el camí sempre baixa. Segueix nevant i trobem alguns llocs on el terra es veu ja blanquet; això es molt bonic però el camí es bastant dolent amb pedra solta, que estant mullada, dificulta avançar i propicia alguna culada, res greu. Passem per sota de la Punta de la Barrina i seguim, travessant el bosc, fins arribar a la pista que porta al Mas del Cisterer on hi arribem a les 12, per cert  força enrunat, i com que el lloc es bonic busquem un racó per fer la foto del grup al complert, que no pot faltar en cap sortida.

Justament pel davant del mas trobem el GR-7 que ve d'Arbolí, nosaltres el prenem en direcció Mont-ral.  Es un sender molt ben arreglat que, quasi sempre pel mig del bosc, ens porta al Bosquet i finalment al nostre destí, Mont-ral. Arribem a la 1 en punt, o sigui que la ruta ha durat 4 hores, fent uns 9 kms.

Realment una excursió molt bonica amb la sorpresa afegida de la lleugera nevada, gens  habitual en les nostres contrades, que ens ha donat un plus d’alegria e il·lusió i una molt grata postal visual que de ben segur sempre recordarem.