::Bicinici >Una mica d'hist˛ria

Una mica d'hist˛ria

La bici i els seus inicis

                     

                      L'any 1966, uns monjos italians que restauraven uns manuscrits de Leonardo da Vinci, descubriren uns dibuixos de l'any 1490, que semblaven molt a una bicicleta, amb el seu mecanisme de pedals i cadena, però que com la seva màquina de volar, va restar oblidada.

                      Data de l'any 1790, el primer invent més semblant a la bici, es tracta del "celerifero", inventada per el francès Sivrac. Estava formada per una peça de fusta que unia dos rodes (fins ara, tots els invents anteriors eran   de 4 rodes).

                     No va ser fins a l'any 1839, que un manya escocès, Kirkpatrick Macmillan, va construir la primera bici a pedals.

                    A l'any 1866-67, Pierre Michaux, acopla dos bieles a la roda del davant creant el velocipede.

                    Amb el temps, la roda de grans dimensions del davant, va anar reduint el seu tamany, i s'adapataren els pedals i la cadena, a més dels frens (avans no en duien), fins a l'actualitat.

                          (resum de la pagina amb la següent adreça, http://www.marca.es/perico/perico/consejos/bicicleta/historia.html, traduït i abreviat, si voleu saver més no dubteu en consultar-la)

          

    

Redu´m el soroll i la contaminaciˇ a la ciutat

Esta en les nostres mans (i els peus)

monty electrica plegableCada dia creix més la circulació de vehicles a motor en la ciutat.

Els estacionaments, les amplades dels carrers, les zones d'esbarjo per els infants i moltes altres necessitats dels vianants,  no creixen, i fins i tot es van reduïnt.

Els desplaçaments dins de la ciutat són de molt poca distància, poder no més de 5 quilòmetres. Si es realitzen en cotxe, pot soposar molt de temps, depenent de l'hora que es  duguin a terme. En canvi , si es fan en bici, només per el poc espai que ocupa el vehicle a pedals, i la facilitat de maniobrar i estacionar, es pot arribar a reduïr el temps de desplaçament a  la meitat.

A més a més, s'està duent a terme un exercici molt necessari, en la vida tan sedentaria que fem. També estem baixant considerablement les emissions de CO2 a l'aire, reduïnt la contaminació ambiental i acustica ( fa soroll la bici? només si qrinyola, i amb una mica d'oli n'hi ha prou).

També estem estalviant uns diners en estacionament i en combustible.

Si veiueu algún incovenient a tots aquests motius,  m'ho feu saber, si us plau, que aparcaré la bici per agafar el cotxe, sino, continuaré utilitzant la bici tot lo possible, i intentaré fomentar el seu us al màxim.