::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2009 >Pujada al Pedraforca 07-06-09

Pujada al Pedraforca 07-06-09

Excursiˇ pel terme de Saldes a la comarca del BerguedÓ

el grup

El diumenge 7 de juny ens vam proposar anar al Pedraforca per fer el nostre primer cim que passava dels 2000 m. Vam haver de matinar molt, per tenir una bona estona en cotxe. A les 09.00 ja estàvem preparats, feia fresca i el dia una mica núvol. Devant nostre teníem una bona mole per pujar, un cop feta la primera pujada arribàrem al refugi Lluïs Estasen. Una petita parada i continuàrem amunt cal dir que de gent hi havia molta. En una de les pujades vam parar per esmorzar, un cop reprès la marxa seguíem pujant per unes rampes fortes. Al arribar a la collada del verdet vam fer una parada més llarga per afrontar el últim tram que és una grimpada. Mica en mica anàrem guanyant alçada i ens plantàrem al del Pollegó superior 2497m.Ens vam estar una bona estona i ( anant passant gent) vam gaudir de tot el que podíem veure. La baixada va estar bé fins arribar a la enforcadura, on tocava baixar per la tartera que va ser molt dura per la llargada de la baixada, acompanyada d'un terreny ple de pedres i molt relliscós. Un cop superada la tartera un sender ens porta de nou al refugi on ens esperava un bon dinar que de gana no faltava. Després tornàrem als cotxes i la pallissa de tornada cap a casa.