::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2009 >Congost de Mont Rebei 24-05-09

Congost de Mont Rebei 24-05-09

Excursiˇ per la serra del Montsec dins de les comarques de la Noguera i el Pallars JussÓ

Foto de grup

El dia 24 ens anàrem al Pallars jussà per fer una ruta molt anomenada, travessar el congost de mont- rebei . El viatge fora llarg ,a les 09:00 arribàrem al punt de sortida al poble de Corçà on es deixar el autobús . El dia estava una mica tapadot , agafàrem e una bona pista de terra fins arribar al Collet de la pertusa . Pujarem al santuari de la mare de deu de la pertusa per una pujada força dreta,on trobàrem unes vistes molt bones del pantà i rodalies. Tornem fins al coll i continuem la pista que aviat es convertiría en un sender passàrem per la casa de la Pardina on el camí començar a pujar, fins arribar a peu de la cinglera i al portell del mont sec. Ara baixàrem i passàrem pel mas de Carlet i sense adonar-nos, estàvem al començament del congost , a l’esquerra Aragó i a la dreta Catalunya. Cal dir que durant tot el recorregut vam trobat moltissima gent ,es notà que es un lloc anomenat. Es passar sense perill ,de seguida trobàrem el sender que pujar al a la cova Colomera per una pendent molt pronunciada. Val la pena es molt gran, baixem i continuem , sense adonar-nos arribem al pont metà-lic per on travessem. Per una pista arribem al final del recorregut pont de Montanyana, on ens remullarem els peus i dinàrem i cap a Montbrió del camp.