::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2009 >Cartoixa d'Escaladei-Teix Mil-lenari-10-05-09

Cartoixa d'Escaladei-Teix Mil-lenari-10-05-09

Circuit pel terme de la Morera del Montsant a la Comarca del Priorat

Foto de grup

Fotos de la sortida

El dia 10 ens anàrem de nou al nostre estimat Montsant per anar a veure un tex mil·lenari. Aquesta vegada vam sortir més amunt de la cartoixa d’Escaladei ,per pujar pel grau de l’escletxa un pas molt curiós entre les parets del Montsant. Al arribar al Collet de l’hort agafàrem un sender que ens portara directe al grau de l’escletxa. fotos de rigor passem sense gaires complicacions i seguim amunt fins arribar al la punta del boter de 1009m.Una petita parada u seguim direcció a la punta alta del boter de 1051m on ens fem la foto de grup. Desprès de passar pel portell del punt d’espera arribem a la cogulla el punt mes alt de la nostre excursió on hi ha un pessebre. Mes endavant agafàrem un sender a la nostre Esquerra que ens portar directe al racó del teix. Un lloc encisador i tranquil on el teix es digne de contemplar. De tornada pugem pel mateix camí fins a la cruïlla seguim rectes i girem a la Esquerra i baixem pel barranc del Miró, racó de misa on hi ha unes vistes meravelloses . Comencem a baixar pel grau de salfores, per desviar-nos a la esquerra per baixar pel single del sacs, unes baixades pronunciades on teníem que anar molt en compte. Sortírem a la pista que ens tornar on teníem aparcats els cotxes per tornar de nou cap a casa.