::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2009 >Capafonts - Els Motllats - Capafonts 05-04-09

Capafonts - Els Motllats - Capafonts 05-04-09

Excursiˇ pel terme de Capafonts a la Comarca del Baix Camp

la cova de les Gralles

El dia 5 d'abril anàrem de nou a les muntanyes de Prades, aquesta vegada al poble de Capafonts on hi ha catalogades 53 fonts. Després d'unes carreteres molt regirades plenes de tombs arribàrem a Capafonts.  Des del mateix poble agafàrem una pista que pujava suaument per les tosques. Seguidament ens endinsàrem per un sender que ens va portar a peu del riu Brugent. Després d'un dies de fortes pluges el riu baixava amb un gran cabal així com també la majoria de barrancs que vam anar trobant durant el recorregut i que normalment no porten aigua. Vam anar vorejant pel costat del riu fins arribar a la font de la Llúdriga on aprofitàrem per esmorzar. Quan vam reprendre el camí ens enfilàrem per un sender força obac que ràpidament ens va fer guanyar alçada. Vam deixar el sender per contemplar la cova de les gralles, un lloc que no va deixar indiferent a ningú. És una balma molt bonica d’uns 50 metres d’alçada. No podíem desaprofitar l'espectacular escenari i ens vam fer unes fotos. Vam tornar al sender per continuar pujant fins arribar al pont de Goi, un altre lloc magnífic on vam aprofitar per fer un petit descans.
Al següent pas arribàrem als Motllats, una zona planera. Travessàrem el bosc de Moragues i començàrem la baixada de tornada. Vam visitar la cova del Grévol on vam tenir la sort de veure unes cabres salvatges dintre. Seguidament la font de l’Escudelleta que tenia un bon raig d’aigua. Per ùltim passàrem per sota de la foradada on ja podiem veure el poble de Capafonts on arribàrem ràpidament  per un camí carreter.