::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2009 >Pratdip-Crestes de la seda-Pratdip 01-03-09

Pratdip-Crestes de la seda-Pratdip 01-03-09

Excursiˇ pel terme de Pratdip a la Comarca del Baix Camp

foto de grup

El dia 15 de març tornàrem a les muntanyes  de la serra de Llaberia,  per continuar coneixent els molts recons que amaga. Tornàrem a sortir de Pratdip, aquest cop ens enfilàrem per les Crestes de la seda, unes arestes molt entretingudes de pasar. Agafàrem la carretera que va de Pratdip a Colldejou, ens desviàrem per un camí fins arribar al plà de Marinons. Tot seguit ens endinsàrem per  un sender per començar a pujar direció a les Crestes.Arribàrem al coll de la seda de 575m, la pujada la trobàrem molt entretinguda i sense adonar-nos arribàrem al pas del Siscus on amb ajuda d'unes cadena pujàrem per entre dos roques. Entre la punta del Set i mig i el Panxet paràrem per esmorzar amb vistes a Pratdip. Un cop agafàrem forçes continuàrem cap al Mont-redon de 859m. Baixant passàrem pel coll de Mont-redon on ens ferem una foto. Rodejàrem tot el racó de la Dòvia i baixàrem pel portell de la llenya, una zona força obaga on trobàrem la font del Ferro i la cova porta de la Dòvia on es pot fer un rapel molt maco. Ràpidament  perdíem alçada, i entre tombs i tombs sortírem a una pista de terra,  al costat del corral del Salvet. Tenen un ramat de cabres que   les pots trobar per tota la zona pasturant. Continuàrem pista avall fins arribar de nou al poble.