::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2009 >Pinetell-Rojals Pinetell 15-02-09

Pinetell-Rojals Pinetell 15-02-09

Excursiˇ realitzada pel terme de Montblanc a la Comarca del l'Alt Camp

Foto de grup amb boira

El dia 15 de febrer vam anar cap a la comarca de la Conca de Barberà per anar del poble de Pinetell fins a Rojals, inclosos dins el paratge natural d'interès nacional de Poblet, per l'única via possible: seguint el camins (no hi ha carretera que els uneixi directament).

La veritat es que no vam tenir massa sort amb el dia escollit ja que ens vam trobar un cel ennuvolat i boira a Rojals.

Sortint del Pinetell vam agafar un sender que segueix fins al Collet de Mediona, on no vam poder gaudir de les vistes degut al mal temps. Allí vam anar planejant per dins el bosc fins arribar al Mas d'en Marc on vam aprofitar per esmorzar recollits del fred. Vam continuar per una pista que ens va portar fins a Rojals (975 metres). Amb el fred que hi feia, el primer que vam fer només arribar al poble va ser anar al bar. En vam trobar un molt acollidor on vam poder entrar en calor i beure alguna cosa calenta. Un cop escalfats de nou vam visitar l'església de Sant Salvador on vam coincidir amb una exposició de material de la guerra en commemoració dels 70 anys de la fi de la guerra civil. Vam aprofitar per fer la foto de grup al costat de l'església. I des d'allí mateix vam anar al mirador on no vam veure res de res a causa de la boira espessa. Va ser tot una llàstima doncs paga la pena fer-hi una visita en un dia clar. Les vistes des d'aquest punt són espectaculars ja que et permet veure mitja Catalunya i un grapat de muntanyes i serralades com l'Aneto, Pedraforca, el Montseny, el Montsec...

La baixada la vam fer pel barranc del Pouet tot passant pel mas abandonat de Nogués i travessant la serra del Llamp per tornar al sender per on havíem pujat anteriorment. Com ja era hora de menjar, vam baixar al refugi dels Masets per dinar.