::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2009 >Vandell˛s Punta de st.Marina vandell˛s 25-01-09

Vandell˛s Punta de st.Marina vandell˛s 25-01-09

Excursiˇ pel terme de Vandell˛s a la comarca del Baix Camp

Punta de St. Marina 537 mts

El dia 25 de gener férem la primera sortida de l'any. De nou cap a la serra de Llaberia per continuar coneixent els seus racons. Aquesta vegada anàrem a la serra de Santa Marina sortint des de Vandellòs. Puntuals a les 09:30 ens enfilàvem per la solana de Cal Salvador fins al coll de la Murtra.

Després cap al coll de Santa Marina des d'on vam gaudir d'un bell paisatge. Aprofitàrem per esmorzar amb les vistes del Cabrafiga, el Montredó, el cap de Salou, la muntanya Blanca... Un cop agafat forces continuàrem per la carena, passant pel pas de l'escala i arribant a la creu de Santa Marina (537 metres d'alçada). Una foto i cap al coll i la punta de la Duera on hi destaca negativament una torre d'alta tensió. A partir d'aquí tot fa baixada fins a la cruïlla de camins. Abans de continuar cap a Masboquera ens acostàrem a l'ermita de Santa Marina on poguérem veure les destrosses del vendaval del dia anterior. Vam trobar molts pins de mides considerables arrencats o trencats per diferents parts. Vam fer fotos, ens vam refrescar amb l'aigua de la font i vam pujar fins al coll de la presó on els efectes del fort vent eren considerables. Vam baixar per la solana de l'hereu fins arribar a Masboquera travessant el riu Llastre. El tram final va ser seguint un sender que uneix el poble amb Vandellòs fins arribar al punt de sortida.