::Inici >Excursions realitzades >Sortides 2008 >02/03/08 Pratdip-Puig Cabrafiga-Pratdip

02/03/08 Pratdip-Puig Cabrafiga-Pratdip

Excursió pel terme de Pratdip

dalt de la cabrafiga 614

El dia 02 –03-08 van tornar a anar a les muntanyes de Pratdip. Aquest cop pujàrem el Cabrafiga, amb la particularitat que deixaríem un pessebre i un llibre per signar. Un cop deixats els cotxes al poble enfilàrem el camí, a poc a poc guanyem alçada, passem per sota de dos línies d’alta tensió. Seguidament anem a la cova del grauet amb una fondària d’uns 30 mts. Seguim i passem pel portell dels grauets, on una mica mes endavant esmorzàrem. Reprenent el camí passem pel pas del gos sense gaire dificultat i finalment el Cabrafiga 614 mts d’alçada on hi ha un punt geodèsic. La atmosfera esta molt neta i les vistes son molt espectaculars, col·loquem el pessebre i la caixa amb la llibreta i ens fem una foto. Tot seguit toca baixar fins arribar al coll de la fita de la partió on antigament passava una carrerada, hi ha una fita molt curiosa. Arribem al pas del cabrit i seguidament al coll dels meners antigues mines de galena i ferro de baixa qualitat. Comencem a baixar i ens trobem les boques de les mines, que tenen una fondària considerable. Desprès d’una baixada complicada i de travessar uns bancals en bon estat ens trobem el castellet de les mugues. Seguim avall fins trobar el grauet de les mugues, on la forta baixada ens deixar a la carretera. La travessem per sota i passem pel barranc de la Dòvia, seguidament el salt de la sabinosa sense aigua (llàstima), barranc amunt ens trobem la capelleta de sant Isidre. Passats uns conreus d'ametllers,agafem una pista que ens porta fins l’entrada de Pratdip, on acabem aquesta excursió tant peculiar.