::Inici >Dades Interessants >Túnel del tren de l'Argentera

Túnel del tren de l'Argentera

Uneix el Baix camp amb el Priorat

Al segle XIX fou la construcció, sota la direcció d'Eduard Maristany i Gilabert, del túnel de ferrocarril de l'Argentera, dit també de la Torreta o de la foradada de l'Argentera, de més de 4 km de llargada (exactament 4.043,75 metres), per la companyia Madrid-Saragossa-Alacant (ferrocarril dels directes). L'obra fou començada l'octubre del 1883 i inaugurada el 1890. Fou el més llarg de la península ibèrica fins a l'1 d'octubre de 1957, any en què s'inaugurà la nova línia ferroviària de Renfe de Zamora a Galícia. Fou una important obra d'enginyeria, a la seva època. La seva entrada és un quilòmetre abans d'arribar al poble, havent-hi romàs un campament de treball. El 1918, se li va concedir el títol de Marquès de l'Argentera a Eduard Maristany, atorgat per Alfons XIII. El principi de la línia es troba a l'estació anomenada de França, a la ciutat de Barcelona, a l'avinguda dedicada al Marquès de l'Argentera. La llargada del túnel era un perill per als maquinistes de les màquines de vapor que duien posades les mascaretes antigues per poder creuar, sense perill, aquest llarg túnel.

Dades tretes de la pàgina web de l'Argentera www.argentera.altanet.org
images.jpg