::Portada >Núm. 27: Juliol - Setembre >Les sortides geganteres

Les sortides geganteres

Com cada temporada la colla no ha parat ni un moment, amunt i avall, d'aquí cap allà, d'un poble a l'altre, de més a prop i de més lluny, per tot arreu anem reforçant amistats i fent-ne de noves. I com cada any en aquestes dates podem trobar molts llocs on hem deixat petjada. Tot seguit us comentem per allà on han passat els nostres gegants durant aquest any 2.007.

Vam anar per pobles propers com ara per Maspujols, amb l'ajuda inclosa en la preparació de la paella gegant que es va cuinar pel dinar de les colles, per l'Aleixar, per Cornudella (amb el seu impagable esmorzar a la brasa) i per Colldejou, on tothom va acabar comprant els boníssims formatges artesans que allí preparen.

Vam passar per Tàrrega on abans de començar ens vam trobar la Fira Cóc, fira que va agafant anomenada (celebraven els 10 anys) on s'hi pot tastar tot tipus de coques, tan dolces com salades, fetes pels pastissers de la vila. La trobada, que va estar interrompuda pel trànsit de la carretera que creua el poble, va acabar amb una sorpresa final com no podia ser d'altre manera a les terres de ponent: una caragolada per llepar-s'hi els dits.

Per Sant Joan vam anar a la trobada que fem anualment a l'Ampolla que serveix per mostrar la cultura als molts turistes que allí estiuegen i on vam patir la típica xafogor de les poblacions costeres.

L'Almira i la Saurina  Els gegants d'Alforja i Pollença

I si fa un parell d'anys l'Almira i la Saurina agafaven el vaixell per anar a Menorca, aquest cop l'agafaven per anar cap a Mallorca i passar uns dies a Pollença. Pollença es una població d'uns 16.000 habitants a l'est de l'illa de Mallorca que està dividida per la zona del poble i pel port on es concentra tot el turisme, especialment en època estival. La trobada estava formada per colles dels pobles del voltant i nosaltres que érem els únics que veníem de més lluny. El tracte va ser excel·lent i ens vam emportar un gran record de la nostra estada a ses illes. Vam poder provar les seves especialitats com són l'ensaïmada (tothom va emportar-se'n alguna cap a casa) i el “palo”, licor típic de Mallorca i vam conèixer les seves festes, d'on destaca la festa de Moros i Cristians que tots els pollencins viuen amb molta intensitat.

Últimament vam anar a Móra d'Ebre i Falset ja amb el punt de mira cap a la Festa Major on celebrarem la XIV Trobada de Gegants i Grallers. Aquest any les colles convidades són: Cambrils, l'Aleixar, Tàrrega, Benicàssim, Vilanova d'Escornalbou, Calataiud, Cornudella, Alcover i Maspujols. Farem la plantada a la plaça del Mercadal i recorrerem el poble per acabar al Parc Amics on farem la ballada final. Un any més, us hi esperem a tots perquè tinguem una gran festa.

Colla de gegants i grallers d'Alforja.