:: >Temporada 2014-2015 >1714 - UN CANT A LA LLIBERTAT

1714 - UN CANT A LA LLIBERTAT

Concert nº temporada 2014-2015

1.    1714, UN CANT A LA LLIBERTAT

 Concert commemoratiu del Tricentenari de la Guerra de  Successió entra la Casa d’Austria i la Casa  de Borbon.  

           

Programa:

Quemadmodum desiderat, Francesc Valls (1671-1747)
El cant dels ocells, Melodia popular
Il piè bel nome, Antonio Caldara (1670-1736)
Oy que Gerona a Maria, Josep Gaz (1656-1713)
Venid, mortales, Josep Gaz (1656-1713)
Premier libre de pièces de clavecín, Jean-Philippe Rameau Courante (1683-1764)
Sesostri, re d’Egitto, Domènec Terradellas (1711-1751)

 
Carme Miró, soprano

Nascuda a Martorell, cursa els estudis de cant al Conservatori Superior de Música de Badalona juntament amb els d’oboè i violí. Segueix la seva formació al Conservatori Superior de Música de Santa Cruz de Tenerife. Posteriorment obté amb les màximes qualificacions, el Grau Superior de Cant en l’especialitat d’Oratori al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. És també llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona.

Ha treballat regularment amb Kurt Widmer al Mozarteum de Salzburg, a l’Acadèmia Tirolensis de Wörgl i al Junges MusikTheater d’Hamburg i des de fa uns anys, aprofundeix la interpretació del Lied i les obres de Mozart amb Olga Warla a Viena.

Ha rebut classes magistrals de Lynne Dawson, Barbara Bonney, Mitsuko Shirai, Ana Luisa Chova, Carmen Bustamante, Thomas Ruf, Jaume Aragall, David Masson i Miguel Zanetti, Vicenzo Spattola  i Marco Evangelisti.

per l’activitat concertística de recitals de música antiga, Lied i oratori en diversos auditoris i cicles de concerts. A Catalunya i a la resta de l’estat espanyol ha actuat a l’Auditori Pau Casals del Vendrell, L’Ateneu Barcelonès de Barcelona, al Monestir de Santa Maria d’Alba de Tormes, al Palau Sant Jordi de Barcelona, a la Sagrada Família de Barcelona en el marc del Fòrum 2004,“Cicle Sensorial” a la Pia Almoina de Barcelona, “Cicle d’amics de l’orgue” de Collbató , a la temporada “Nits de Clàssics” al Teatre Principal de Valls, a l’Arxiu Maragall en el centenari del compositor Joaquim Homs. Ha realitzat produccions com el “Messiah” de Haendel, “Requiem”  i la “Missa en do menor” de Mozart, “Stabat Mater” de Pergolesi, “Le Nozze di Figaro” a la Universitat de Tenerife i a Madrid.

També ha actuat a les ciutats de  Corea del Sud (Incheon i Sokcho) i a Àustria (Viena, Linz i Salzburg). És membre de diverses formacions cambrístiques com “CantaresWien” i “Duo Zorongo” amb el guitarrista Jonas Skilboe.

Jordi Armengol, pianista

Nascut a Prats de Lluçanès, Barcelona, inicia els seus estudis de piano amb Vicenç Prunés a l’Escolania de Montserrat, on també realitza estudis de violí i orgue. 

Posteriorment continua els seus estudis de piano amb Albert Attenelle i de música de cambra amb Jordi Mora a l’Escola de Música de Barcelona. Al 1994 obté el diploma de Recital de la Guidhall School of Music and Drama de Londres i al 1996 finalitza els seus estudis al Conservatori Professional de Música de Tarragona obtenint el premi d’honor. Posteriorment es trasllada a Freiburg per estudiar amb Vitali Berzon. Són destacables els resultats obtinguts en els concursos nacionals de Madrid, Vilafranca del Penedès, Berga i Carlet. 

Ha actuat com a pianista acompanyant en el Festival Grec i en el Maig Coral de Barcelona, en els cicles de Cambra Coral i Concerts de Tarda al Palau de la Música Catalana, així com a l’Auditori i al Liceu. També ha actuat a l’auditori Josep Carreres de Vila-seca, auditori Enric Granados de Lleida, així com a Manresa, Tarragona i altres ciutats del territori català. 

Ha participat en el XX Ciclo Música y Teatro al Real Monasterio de San Lorenzo de El Escorial, al XXI Ciclo de Música Clásica de Peníscola, i al Cicle de Concerts dels Jardins de Can March a Mallorca. Fora del territori espanyol ha actuat a França, Estònia i Guatemala. 

Ha col·laborat com a pianista acompanyant a les classes de flauta de Magdalena Martínez i de cant amb M. Dayme i R. Smith entre altres,  a Barcelona, Tortosa, així com  en el Curs Internacional de Dènia, el Festival de Música de Tarragona i el Curs Internacional d’Interpretació Històrica de la Música de la Fundació la Caixa. Ha estat repertorista de l’Escola Superior de Música de Catalunya.

 Albert Torrens, narrador

Llicenciat en Periodisme i diplomat en Ciències Empresarials, ha obtingut també formació musical de grau mig en les especialitats de piano i cant. Després d’haver-se iniciat professionalment en els departaments de comunicació d’empreses del sector energètic i d’assegurances, des de fa anys es dedica al periodisme musical, sobretot radiofònic, com a realitzador de programes a Catalunya Música, l’emissora especialitzada en música clàssica de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Així mateix, desenvolupa tasques de redactor i crític

a la Revista Musical Catalana, publicació amb seu al Palau de la Música Catalana, de la qual també és membre del Consell de redacció. Puntualment, col·labora en altres mitjans de comunicació.